Thursday, December 2, 2010

LANGKAWI: CABLE CAR, RABBIT FARM AND CHOCOLATE

Aku dah sampai balik kat Alor Star ni dari Langkawi.

Walaupun ampa ingat sangat seronok p Langkawi, tapi kursus yang aku hadiri ni sangat memenatkan.

Menguji kekuatan minda dan fizikal. Yela kena buat rancangan perniagaan untuk tubuhkan perniagaan. Aku dah la tak minat sangat bisnes ni tapi ada hati nak p kursus keusahawanan.

Walaupun macam tu banyak perkara yang aku pelajari dan sebenarnya tak mudah untuk buat bisnes.

Lain la kalau otak ampa ni memang betoi-betoi otak bisnes.

So, sepanjang 5hari aku berada di Langkawi untuk berkursus hanya 2 tempat ja yang kami sempat melawat iaitu cable car dengan Pekan Kuah.

Paling banyak gambar opcos kat cable car.

Pada yang tak pernah p sana, jom usha sikit pemandangan kat sana.






Kat Sky Walk. Perghhh...Gayat kot.

Bila angin kencang sikit boleh rasa bergoyang kat atas tu...

Takuttt....




Nampak tak pelangi tu? Cantikkan?




Masa nak turun tangga dari atas stesen cable car tu nak ke sky walk ni laju jer, bila nak naik balik, fuhhh.....Rasa nak korbankan duit RM 30 buat refleksiologi yang ada kat stesen tu.


Sakit kaki kot...


Tapi aku tabik la pada mak cik-mak cik dan nenek yang aku tengok boleh panjat tangga tu. Aku yang muda ni pon kalah huhu...

Bila turun dari cable car kami jalan-jalan sekitar situ pastu terjumpa Rabbit Farm. Masuk percuma jer tapi dia ada jual carrot untuk diberi makan pada rabbit.

Aku plak jenis geli menatang yang berbulu macam arnab ni. Kucing pon aku geli, apatah lagi
arnab.

Masuk-masuk jer situ banyak arnab yang pakat mai dok keliling aku, menjerit-jerit aku sebab geli dan takut punya pasal.

Last-last sekali panjat duduk atas meja yang ada kat situ.

Bebudak lelaki yang lain bukan main lagi seronok main dengan arnab.







Comel jer kan depa ni? Hehehe...



Aku bila tengok depa seronok macam ni mula la rasa teringin tapi takut+geli plak dengan arnab.

Disebabkan teringin gak, aku pun masuk balik dalam kandang arnab tu.



Siap menyorok belakang orang lagi muka time ni pon takut-takut jer.



Tapi time bergambar haruslah senyum. hehe...

Ampa mesti hairan macam mana aku boleh geli+takut dengan arnab yang secomel ni. Aku pon tak tau sebab apa tapi aku memang geli dengan binatang yang berbulu halus macam ni termasuklah kucing.

Apa-apa pon pengalaman berada di Langkawi ni memang best. Sekarang ni musim cuti sekolah dan cuti semester apa kata ampa ajak family ampa p Langkawi, jangan lupa sediakan duit banyak-banyak untuk beli cokelat.

Jangan jadi macam aku, bawa duit sikit ja, dapat beli cokelat untuk family aku jer. Nak bawa banyak duit pon, memang tak ada duit aku ni huhu...

Kesimpulannya, Langkawi adalah syurga cokelat hehehe

=)



18 comments:

  1. Tidak2... saya nampak rabbit yang sangat banyak.. geram22222... T_T

    ReplyDelete
  2. teringat dulu pi langkawi, tp tlupa bawak dompet!huhu T___T

    ReplyDelete
  3. wahh ~~ ..
    lawa yerr pelangi..!!
    wahh cute yerr arnab.. wahh x3.. hehe

    ReplyDelete
  4. wahhh.... nak naek cabel car..... kongsi la ckit tips2 menjadi usahawan :)

    ReplyDelete
  5. aku gi dlu xdpt naik pasal kabus....kuciwa

    ReplyDelete
  6. whoa! rabbit farm! aida suke.. hehe.. ;D

    ReplyDelete
  7. gerammmnye rebit tu.. cam nak geget

    ReplyDelete
  8. kak rai pun geli menatang bulu..

    orang bulu saja kak rai tak geli

    auww!

    :P

    ReplyDelete
  9. first time aku tau ada orang 'takut' dengan rabbit.. emmm

    ReplyDelete
  10. ahahhaha .. geli erk biler rabit byk2 gitu kan ...

    awak saya tag awak yer .. siler kan

    ReplyDelete
  11. best nye pi holiday,..;)

    ehhh,..mie pon same,..geli dgn binatang berbulu,..mereka comel,..!tapi mie tak boley pgg,..takot tercampak,..cian lak,..baik tengok je,..;p

    ReplyDelete
  12. xmau pi Langkawi waktu cuti sekolah
    mahal

    pi waktu xcuti skolah murah sikit

    P/S : Baru Cadang Nak Jadikan Wayang Tu Macam Rumah Sendiri Tadi

    ReplyDelete
  13. chetttt!!!! alasan tak best langsung!!!
    saja takmau beli coklat kat aku la tu!!!

    ReplyDelete
  14. pelik! anda sorg ja ka wanita yg p kursus tu? haha..
    errr.. nk coklat! :D

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi