Monday, December 6, 2010

APA KELEBIHAN BERKAWAN DENGAN ORANG YANG LEBIH BERUMUR

Kenapa lebih seronok bergaul dengan orang berumur daripada orang muda?

Bukan sekadar kita boleh dengar pengalaman depa tapi dapat tau gak pasal gosip-gosip anak menantu ni hehe...

Kita orang muda ni dengar jer la pastu amik sebagai pengajaran. Yala aku ni tak kawin lagi, bila dengar depa dok sosek pasal menantu depa ni, kita kena la amik pengajaran.

Contohnya ada menantu yang memang pandai melayan lelaki, tapi bab makan pakai failed. Asyik makan kat luar, jarang memasak kat suami.

Tapi kita paham la, ramai wanita berkerjaya sekarang ni tapi kalau dah tiap-tiap hari makan luar, mak mentua yang tengok ni mesti risau tengok anak depa asyik makan kat luaq ja, isteri ni jarang-jarang masak.

Ada yang jenis pendiam, tak pandai amik hati mak mentua tu pon mak mentua akan jadikan isu. Kalau dapat ipar-duai yang asyik cari salah kita lagi parah.

Entahlah. Aku takut gak bila dapat mentua yang macam ni.

Sebab tu bila berkawan dengan orang tua ni, bila dengar apa yang depa cerita kita amik ni sebagai pengajaran untuk kita persiapkan diri.

Apa-apa pon aku paling respek arwah tok aku. Tak pernah langsung aku dengar dia dok bercerita pasal anak menantu dia, buruk-burukkan menantu sendiri. Sebab tu menantu dia sayang sangat kat tok aku. Tapi ada juga terselit menantu yang perangai macam hantu. Huhuhu..

Apa-apa pon kita yang bujang-bujang ni la kena pandai amik hati bakal mak mertua kita dari sekarang ye dak?

Aku nak amik hati bakal mak mertua gak tapi siapa ya??

17 comments:

  1. kena belajar ambik hati mak, baru dapat hati anak.


    eceh~

    hehe

    ReplyDelete
  2. betul tu GKSB..

    ginilah..jika kita anggap mentua kita mcm mak ayah kita
    memang tak akan wujud masalah..
    ni..pengalaman akaklah..hehe..

    sebagaimana kita layan mak ayah kita..sebegitulah kita layan MIL FIL kita..dlm semua segi..

    ReplyDelete
  3. salam..

    saya suka berkawan dengan yang lebey tua..

    no comment :)

    ReplyDelete
  4. kalau dapat mak mentua sporting xpe. Btuah badan.huhu.

    ReplyDelete
  5. yups
    sebab dapat belajar dan dengar pengalaman diorang
    tapi bukan semua juga boleh dikawan
    kena pandai pilih lah

    P/S : Review Filem : Aku Tak Bodoh Memang Tak Bodoh! Love F.A.M.I.L.Y!

    P/S : Cek Nuffnang Dah Sampai..Yehaa!

    ReplyDelete
  6. oit baguih2 siap diri, pekemas awai2

    ReplyDelete
  7. nak amik gak ? hati mak zama ada. hahaha. ade abg 2 lg yg free :P

    ReplyDelete
  8. jaga jangan tak jaga...=)..


    mekasih follow me....TERHARU!!..

    gathering UTARA tak dapat join...sowi...maybe kalau wat dekat2 area KL ke boleh la join..

    TQ jemput saya!!..TERHARU lagi skali...hehe..

    ReplyDelete
  9. em2 btul tu akak.. ((^_^)) ♥
    tp ct xbrapa nk smbang dgn owg tua2,, sbab ct skali smbang mmg 1 kdah leh dgaq asanya... hehee.. :))
    tp skrng ni dlm usaha nk rndhkn vlume sora.. ((^_^)) ♥
    mak ct pn bley jdi mak mrtua akak.. heheek.. ;) ♥

    ReplyDelete
  10. klu dok smbang2 ng org tua, best..sb mcm2 pnglaman diorg akan citer ;p

    ReplyDelete
  11. numgkin mereka lbey matang.huhu
    blogwalking sini..jom singgah blog sy..
    http://boodakpetai.blogspot.com

    ReplyDelete
  12. haha..cm x sbq nk kawen jek :p

    ReplyDelete
  13. betul betul..
    stakat ni ramai kawan yg dah berumur ada yg 40 lebih, 50 lebih pun ada dah baya abah ..:)

    ReplyDelete
  14. kena pndai amik hati mak mentua la...hehehhe

    ReplyDelete
  15. tak pernah merasa lagi ade mak mertua..yg dulu past away..tak sempat nak rasa..sob..sob..

    ReplyDelete
  16. seb baek mak mentua aku dah meninggal..huhu...

    mak mentua tiri plak berani tegoq2 aku??? halau keluaq dari rumah baru tau!! haha! :P

    ReplyDelete
  17. huhuh
    besh2!
    betul2! ada baeknyew kawan dgn owg yg lebeyh berumur..


    sowie..
    i xdapat join gathering cz i have to go to shah alam mase tue!
    sowie sgt2!
    anywat..
    thnx for invitation!

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi