Monday, December 6, 2010

CINTA PALSU



Cinta palsu? Ramai manakah antara ampa pernah terbabit dengan cinta palsu? Pernahkah ampa berpura-pura mencintai seseorang itu kemudian melukakan hatinya?

Pernah ampa dilukakan oleh orang yang mengaku mencintai ampa tetapi akhirnya melukakan hati ampa dengan begitu teruk sekali?

Cinta palsu menyebabkan ramai orang serik, ramai orang takut untuk memberikan hati mereka pada orang lain. Ramai berhati-hati untuk memulakan semula sesuatu hubungan. Ada yang bertuah, hubungan berkekalan sampai ke jinjang pelamin tapi ada masih yang tidak bertuah. Terus dipermainkan.

Adakah bila berjaya memikat orang yang sukar untuk memberikan hatinya pada orang lain adalah satu kemenangan untuk ampa? Pikat, dan bila dia dah terpikat, anda tinggalkan dia dan lukakan hati dia.

Aku tak tahu kenapa ada orang yang tergamak menaburkan cinta palsu hanya sekadar untuk melukakan hati orang lain? Tak tahukah ampa yang setiap perbuatan ampa tu pasti ada balasannya?

Walaupun kadang-kadang kita dah berhati-hati untuk tidak terjebak lagi dengan cinta yang akan mengecewakan hati, ia tetap berlaku.

Kenapa?

Tepuk dada tanya hati.



9 comments:

  1. tak suka kalau orang tu tak mencintai seikhlas hatinya...

    siyes amat menyakitkan... T-T

    ReplyDelete
  2. cinta palsu akan sentiasa ada x kira kalu dh 100x kita dipermainkan selagi kita tak dapat belajar dari pengalaman itu selagi itu kita akan terus dipermainkan...tak guna berhati2 tapi kalu kita tak mahu belajar dari kesilapan sendiri...dan adakalanya kita sendiri tak tau yang sebenarnya kita lak yang dah mempermainkan orang dengan cinta palsu kita....hidup bagai roda sentiasa berpusing kadang kita di atas kadang kita di bawah....
    emo lak aku nie...hiuhiuh

    ReplyDelete
  3. sebenarnya bercinta jikalau kita rasa kita benar2 bersedia... klau bersedia disusuli dengan ikhlasan insy, cinta itu boleh bertahan.. menerima kelebihan dan kekurangan pasangan bukan mudah.. mengenali hati budi dgn menjadi kawan adalah langkah yang terbaik..

    lama tak comment maklum la tuan blog baru balik dri melancong.. hahaha..

    keep in touch k?

    ReplyDelete
  4. sgt kejam pd mereka yg terbabit dlm cinta palsu nih ! xkena kat btg hidung diowg xpela tp bila dh kena bru diowg rse sakit tuh cmna huu T__T

    ReplyDelete
  5. bila hanya pk nak berseronok itu yg terjadi...


    CINTA PALSU!

    kenapa nak cakap SAYANG..RINDU..CINTA.. kalau sekadar nak main2?..kan kan kan

    =)

    ReplyDelete
  6. cinta palsu sepalsu hati mereka

    ReplyDelete
  7. hohoh.. yer mmg ada cinta palsu..
    pernah terjebak jugak tp insaff di tengah jalan.. lalala~

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi