Thursday, December 9, 2010

LELAKI KAKI PUKUL?? DAYUS KAH??



Dah banyak kes pasal pasangan yang kena pukul dengan teman lelaki. Teman lelaki yang langsung tak ada ikatan apa-apa lagi tapi dah berani nak pukul awek. Apakah???

Bagi aku lelaki yang kaki pukul perempuan ni memang betul-betul dayus. Tersangat dayus! Tak dak teloq ka sampai berani pukul perempuan? Tudia ayat, kasaq sangat ka? Tapi aku memang langsung tak boleh nak terima kalau ada lelaki yang pukul perempuan.

Ada sedara aku sampai pecah gegendang kena pukul dengan pak we dia. Aku pon tak tau la macam mana dia boleh tahan. Nasib baik la sedara aku tu dah kawen sekarang ni dengan orang lain. Dengar ceta, ex dia yang kaki pukul tu merayu-rayu masa malam sedara aku tu nak nikah supaya batalkan perkahwinan.

Lelaki memang kebanyakan macam tu eyh? Bila ada tak reti nak hargai bila dah tak ada.....

Aku sendiri pernah tengok 1 pasangan ni, bergaduh tepi jalan pastu kena hempuk dengan helmet kat kepala dia. Aku rasa macam nak p hempuk balik lelaki tak guna tu dengan ketui batu.

Ada plak suami yang jenis suka pukul bini. Anak menangis pukul bini bukan nak tolong jaga. Buat anak reti, jaga anak tak reti, ni salah satu lagi contoh yang memang suka buat isteri menderita.

Aku tak ada pengalaman lagi dapat pak we yang kaki pukul dan minta-minta dijauhkan untuk dapat suami macam tu. Setakat pernah kena maki tu adalah, tapi perempuan ni memang boleh sabaq untuk masa yang lama tapi bila sekali dia hilang sabaq... Hmmm... Lu pk la sendiri.

Kadang-kadang aku rasa dunia ni penuh dengan kegilaan. Penuh dengan orang yang kurang waras. Buat semua perkara tanpa fikir kesannya. Dan aku sendiri kadang-kadang terdiri daripada kegilaan ini.

Semua orang pernah melakukan kesilapan, andai kata masa dapat diputarkan mungkin kita tak kan ulangi kesilapan yang telah kita lakukan dan mungkin kita tidak akan langsung memilih untuk mengenalinya.

Tapi masa, tak mungkin akan dapat diputar. Hanya kehidupan kita yang berputar, hari ni kita melukakan hati orang lain, dan mungkin 1 hari nanti, akan ada orang lain yang akan melukakan hati kita.


36 comments:

  1. bab pakwe pukul awek tu kan, ag tak boley terima kalau awek tu tak pertahankan diri.

    kalau isteri mungkinla tak boley kan.

    ReplyDelete
  2. pakwe pukul aweknye? ish... xpatut. kalau pukul isteri pom x patut! kalau isteri wat salah, si suami patut kawin satu lagi.. hahahaha... logik x?

    ReplyDelete
  3. @Adrinaqamarina

    perempuan kena belajar seni mempertahan diri la kn? =)

    ReplyDelete
  4. x suka bila org lelaki pukul pompuan
    sangatlah dayus

    ReplyDelete
  5. ...a kind that is totally out of my list!

    ReplyDelete
  6. llaki mmg mcmtuhh..terkenal ngan sifat panas baran,,'
    tp bkn suma mcm tu..
    masih ada insan yang baik dskeliling anda..
    gets it right~

    ReplyDelete
  7. setuju! skang ni suami2 suka sgt simbah asid kat muka isteri sendiri kan. masa syg, bkn main lagi. tak paham.

    ReplyDelete
  8. mcm mana plak kalo pmpuan yg pukul laki?

    ReplyDelete
  9. Sebab tu nak cari laki kena cari yang betoi2 baik, beriman, tak tinggal solat. Ni ja acuan untuk elakkan dapat laki/BF kaki pukul...

    ReplyDelete
  10. lelaki skang ni byk yg hipokrit..
    memula tunjuk la yang baik2..pijak semut pon tak mati..

    bila dh bosan mulalah tunjuk perangai sebenar...

    ReplyDelete
  11. cinta membutakan mata dan hati.. syukur tak penah lg kena pukul cmtu huhuhu

    ReplyDelete
  12. tp kalau pompuan cam drama yg suka fitnah, mulut cam longkang...memang aku tampar je

    ReplyDelete
  13. Seriously memang tak patut. Saya cukup anti ngan laki camni. Selalunya jenis perangai panas baran la..

    ReplyDelete
  14. patut time kursus kawen para bakal isteri diajar seni pertahankan diri.... he he..... pastu diajar saluran untuk buat aduan sekiranya didera suami...... nie asek ajar cara nak beromen jer......

    ReplyDelete
  15. aku ada kawan yg sebelum kawin dah tau tunang dia tu baran. dia pi gigih gak kawin. pastu, bila gado sikit, laki dia taboh. lepas beberapakali taboh, kawan aku lari umah. nak tuntut fasakh lak. pastu, laki dia merayu suruh balik. kawan aku tarik balik tuntutan. baik balik. pehtu, NGANDUNG.

    tgh nagndung, kena debik. dalam pantang kena sepak terajang. dah ado anak , kena pijak.


    apa komen anda.

    ReplyDelete
  16. perempuan sekarang kene pandai pilih laki. bukan semue lelaki suke pukul pukul ni.=)

    ReplyDelete
  17. sy sokong, mereka sgt dayus. kena berhati2 cari lelaki

    ReplyDelete
  18. salam...

    tidak ada masalah pun akan selesai dengan pukul memukul :)

    ReplyDelete
  19. ya...mmg dayus!! bintang juga huh!!!!

    ReplyDelete
  20. aku rasa lagi pelik dengan perempuan yang walaupun kena pukul sampai nak mati still sayangkan suami atau pakwe
    bagi aku itu lagi pelik dan sangat bodoh lah
    so,kepada wanita diluar sana jika dah dapat pakwe yang suka memukul anda silalah tinggalkan secepat mungkin...
    paling aku pelik bila aku tanya kenapa tak break up jer..cari yang lain...
    dijawabnya SAYANG...
    sumpah sangat bodoh...
    jadi carilah lelaki yg baik kerana ramai lagi lelaki baik di dunia ini
    sayang tak bawa kemana sebab kalau sekali dia dah pukul maksudnya dia akan pukul lagi untuk kali ke-2, ke-3 dan seterusnya

    wah,panjang plak aku komen...hahaha

    P/S : Syurga Coklat Dan Gara - Gara Semangat Coklat Buat Aku Merepek Sekejap...Hahaha!

    ReplyDelete
  21. gua bangga gua tak pernah pukul per4empuan..


    hahaah

    ReplyDelete
  22. aku kalau sapa sapa pukoi aku, jantan ka ppuan ka, wajib aku balas..mati pun takpa, at least mati melawan!

    ReplyDelete
  23. banyak lelaki yang budiman.. contoh nya macam saya.. hehehe

    :-P

    ReplyDelete
  24. tak wajar diberi muka kpd lelaki yg cmni..huhu..anyss..akak follow u

    ReplyDelete
  25. tak wajar diberi muka kpd lelaki yg cmni..huhu..anyss..akak follow u

    ReplyDelete
  26. benci lelaki kaki pukul.... mmg sah sah dayus

    ReplyDelete
  27. gua kalau marah sangat. gua bagi lolipop dekat awek gua.

    nyum nyum

    sweet kan?

    ReplyDelete
  28. salam blog...salam perkenalan..
    lelaki xpatut pkul wanita..sakit tau kene pkul...

    ReplyDelete
  29. ah aku benci laki cemni!

    benci
    benci
    benci

    ReplyDelete
  30. maksud sebenar dayus ialah lelaki yg takot bini.. :D

    ReplyDelete
  31. tp siankan... mungkin pendapat aku ni terbaik.. tp kdg2 perempuan yg mengerti perasaan lelaki tu.. sampai dimata lelaki tu bini dia patut kne'bagi' bru diam.. tp pape pun tak patut naik kan tgn pada pompuan sebab kudrat lelaki besar berbanding pompuan..

    ReplyDelete
  32. tp siankan... mungkin pendapat aku ni terbaik.. tp kdg2 perempuan yg mengerti perasaan lelaki tu.. sampai dimata lelaki tu bini dia patut kne'bagi' bru diam.. tp pape pun tak patut naik kan tgn pada pompuan sebab kudrat lelaki besar berbanding pompuan..

    ReplyDelete
  33. memang lelaki tak patut nak pukul pompuan!!!

    lelaki patut melindungi pompuan..bukannya nak pukul pompuan...

    lelaki kaki pukul ni dah pernah pukul sekali, lepas tu dia akan pukul lagi...kemudian dia akan minta maaf jika dia dah sedar dari kemarahannya...tetapi dia tetap juga mengulangi kesalahannya kemudian minta maaf kemudian mengulanginya lagi...

    ReplyDelete
  34. memang lelaki tak patut nak pukul pompuan!!!

    lelaki patut melindungi pompuan..bukannya nak pukul pompuan...

    lelaki kaki pukul ni dah pernah pukul sekali, lepas tu dia akan pukul lagi...kemudian dia akan minta maaf jika dia dah sedar dari kemarahannya...tetapi dia tetap juga mengulangi kesalahannya kemudian minta maaf kemudian mengulanginya lagi...

    Allah itu maha adil....semoga saja lelaki kaki pukul ini akan menerima balasan dan semoga mereka sedar dari semua itu...amin...

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi