Wednesday, December 22, 2010

SAAT YANG PALING AKU TAK SUKA BILA PUTUS CINTA




Sapa tak pernah putus cinta?

Ada ka yang tak pernah putus cinta?

Bila putus cinta adalah saat yang paling menyedihkan untuk seseorang tu. Tapi ada yang suka bila putus cinta. Mungkin sebab dah tak tahan dengan perangai pasangan depa.

Bila aku putus cinta, saat yang paling aku tak suka adalah bila time nak tidur.






Kalau sebelum ni, sebelum tidur mesti SMS, cakap telefon, pastu bila dah putus cinta, semua tu dah tak ada lagi.

Mula la nak teriak (menangis). Selalunya aku dok teriak sampai tertidur.

Bila ingat balik, memang gila babeng la.

Tapi jenis aku, bila bangun tidur, aku dah lupa semua tu. Malam nak tidur tu jadi teringat balik. Dah dok sorang-sorang mula la sunyi.

Tak kan la kita nak p cari ex kita tu, satgi kata meroyan plak. So tahan la kalau rindu tu.


Jadi cara yang terbaik adalah cari kawan-kawan ampa yang boleh buat teman bersembang ataupun SMS. Sebab tu orang kata, kalau bercinta jangan sampai lupa pada kawan-kawan. Bila ampa susah kawan-kawan gak yang ampa cari.


Ingat tu yer.

Dan kalau putus cinta tu jangan dok kalut nak cari pengganti. Rileks-rileks dulu. Fikirkan apa kelemahan diri dan cuba perbetulkan. Tapi kalau bukan salah ampa, tapi sebab lelaki tu yang tak tau nak menghargai ampa, jangan risau, insyaallah mesti ampa jumpa yang lebih baik lagi dari dia.

Pilih betoi-betoi sebab ampa nak hidup dengan pasangan ampa bukan untuk sehari dua tapi kalau boleh sampai akhir hayat.


Kalau aku, aku nak sangat cari seseorang yang bukan saja boleh terima kelebihan aku tapi juga kelemahan aku. Terima diri aku seadanya. Itu yang aku nak sangat dari seseorang.


Kalau ampa putus cinta, jangan ingat dunia ni dah berakhir. Aku cukup tak suka dengan perempuan yang putus cinta pastu nak seksa diri sendiri. Kenapa nak seksa diri sendiri?

Apa yang perlu adalah kita terus kuatkan semangat dan hadapi hidup ini. Hidup ni belum berakhir hanya kerana ampa kehilangan orang yang langsung tak tahu menghargai ampa.

Jadi, teruskan kuatkan semangat yer?




21 comments:

  1. teruk putus cinta ni....teruk lagi bila kawin cerai dan ada anak ramai....

    ReplyDelete
  2. bkn time tdo je. everytime mmg teringat je kot. tp klu break sbb gado n da benci, tade mase nk igt2 da. haha!
    :)

    ReplyDelete
  3. nazz dulu..nangis puas2..7 hari 7 malam cam tu..huhuh..pastu bangkit smula..berfikiran positif..sibuk kan diri..dan bnyak mmbaca buku motivasi..

    ReplyDelete
  4. hehe..msti akan tringat gak..tapi kalo break up sbb dy ade owg laen 2 msti akn benci tahap max..pastu dlm bp ari je confirm lupe..ngehehe

    ReplyDelete
  5. cinta manusia...manusia akan mati...ye dak?...

    ReplyDelete
  6. betol tu.. bercinta pon jgn sampai lupa kawan.. kekasih hanya ada untuk kita bergembira.. bila kita sedih, kawan juga yang sentiasa ada..

    ReplyDelete
  7. putus cinta tu tanda nya orang itu bukan yang TERBAIK untuk kita...

    ReplyDelete
  8. betoi2. bila dah putus cinta jgn sekali2 dok sorang2. nanti mcm2 benda boleh jadi.

    ReplyDelete
  9. putus cinta tu sebagian drpd kehidupan.. kan masih ada kawan kawan :) so kita chill je.. jgn resah gusar dan bimbang.. nanti ada cinta lain yg akan datang :D

    ReplyDelete
  10. bila dah bercinta kalo tak sakit hati, menangis, sedih, kecewa, dan mcm2 ado...tak matang la kita nak harungi nya...

    ReplyDelete
  11. setuju²..satu pergi, maka cari la yang lain. kerana yang pergi itu semestinya bukan yang terbaik utk kita. =D

    ReplyDelete
  12. mmg setuju part teringat2 henpon tak bunyi tu mmg tragis laa... tp sy jenis mudah lelap kalo malam2.. so tido slalu xde masalah huhu

    ReplyDelete
  13. aku dulu enjoy juga bila clash and cari lain..sedih tu sat jaaa

    ReplyDelete
  14. hurm.
    kalau boleh,
    bercinta tu biar sampai ke jinjang pelamin.
    XB
    kalau tak, rasa rugi je.

    ReplyDelete
  15. nk ckp je..den tak penah bcinta..so,feeling2 cmtu tak pnah rs lagi..tkot pulakkkk dgrr..haihh~~

    ReplyDelete
  16. betul3.sokong mase nak tido yang xsuka..huhu.tp xpe..mase akan buat kita lupa.^^

    ReplyDelete
  17. arol tak pernah putus cinta. sebab arol tak pernah bercinta pun. :P

    ReplyDelete
  18. kdg2 kita merancang je.tp kalau dah putus nak buat macamane kan? tuhan yg tentukan jodoh

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi