Wednesday, December 15, 2010

TEMAN TAPI MESRA BOLEHKAH WUJUD TANPA ADA PERASAAN YANG ISTIMEWA?

Bolehkah perhubungan lelaki dan perempuan yang kononnya Teman Tapi Mesra wujud tanpa ada simpan perasaan dalam hati?

Kalau bukan lelaki, perempuan yang simpan perasaan macam tu la sebaliknya.

Ada yang cakap lelaki dan perempuan tak boleh jadi kawan karib sebab mesti salah sorang akan menyimpan perasaan dekat satu sama lain. Kalau berbalas tak pa la, kalau tak nanti makan hati la plak.

Dan lagi teruk kalau hubungan yang rapat dulu dah jadi semakin renggang bila salah seorang tau yang kawan karib ampa tu ada simpan perasaan kat ampa.


Gambar Hiasan


Dan lagi tak best bila ampa dok berkawan baik dan rapat tetiba salah seorang ada BF or GF mesti kawan ampa tu akan rasa tersisih dan cemburu. Kalau dulu asyik berkepit berdua tapi bila dah ada BF or GF, hubungan tu dah tak macam dulu.

Aku pernah tanya Teman tapi mesra aku kalau aku ada BF hubungan kita ni macam mana? Dia jawab mungkin hubungan kami bukan macam sekarang lagi. Tak akan rapat macam sekarang ni.

Kebetulan aku ramai kawan baik lelaki, ada yang aku pernah suka depa dalam diam, ada yang depa pernah suka aku. Tapi bila depa dah ada awek,hubungan yang rapat tu memang bukan macam dulu dah.

Tapi bila ada yang meluah perasaan depa kat aku, aku macam tak boleh nak terima sebab jenis aku kalau berkawan tu aku dah tetapkan sama ada orang tu hanya boleh kekal sebagai kawan atau lebih daripada seorang kawan.

Ampa plak macam mana?


18 comments:

  1. salam..hmnn..saya setuju ngan entry anda kali ni..haha! salah sorg pasti akan smpan prasaan 2..pcayalahh..hehe

    ReplyDelete
  2. huhu mna boleh.. kna bercinta jugak.. pelik la kalau x bercinta.. tp bercinta biarlah ikut islam

    ReplyDelete
  3. huhu.. TTM.. ade gak sngaje jd TTM sbb takut nak kapel. ble ade TTM, masing2 tahu nak control feeling kot.. tu ah jadinya.. hurmm mra pn ade TTM dengan someone, tp mra n die masing2 ad minat org len.so jd len ah skt..still lepak sesame,borak sesame, n kdg2 cte pasal crush memasing.. hurm.. tp tpula kalau x jeles, tp sikitttt je. :) hehe..

    ReplyDelete
  4. topic best.

    mmg agak payah sikit bila dah bercmpur soal perasaan ni. macam saya dgn bff saya..kitorang dah lama kawan..dia ada gf..tapi kitaorang ttp maintain. masa mula2 susah gf dia marah..tapi dah lama2 ni..gf dia terima je.

    dl kmi (sy dan bff) pernah simpan perasaan antara satu samalain tapi kitorang takot nak kapel..takot if jadi pape nt kitorang pon terputus sahabat..so smpai sekrang kitaorang kekal as a bestfren.

    ReplyDelete
  5. yup.. serius.. selalu jd cmni, saya x leh rpt ngn laki msti ada smpn perasaan.. amat brbahaya~

    ReplyDelete
  6. pe kata kawan je ramai2..bila nak kawin suruh mak ayah carikan..hahahaha

    ReplyDelete
  7. kalau kata yg kawan baik saya tu ex boyfriend mcm mana?;p.haha

    ReplyDelete
  8. em ntah la..sy xde teman tapi mesra nih..hehe..sbb pemaluuu.. =)

    ReplyDelete
  9. Jadi kawan biasa sudah,
    tak dak sapa nak sakit hati. ^^

    ReplyDelete
  10. sy pon ada teman tapi mesra...
    sy kenal dia waktu sy dh ada kapel, dia masih single..
    then bila sy dh single, dia plak dh berpunya..
    arghhhh.. kenapa sy rasa cemburu bila dia dh bertunang? melepas! T_T

    ReplyDelete
  11. lelaki dan perempuan kalau kawan rapat, mmg ada kemungkinan salah sorang tergelincir.

    kalau terus pendamkan, takut terlepas.
    kalau luahkan, mungkin kne reject dan tak mustahil persahabatan yg di bina 10tahun pn boley putus cmtu je.. xD


    so... urmm, xpyh la ade kwn rapat.. tak baik mainkan perasaan orang.. he he he.

    ReplyDelete
  12. aku rasa boleh jer teman tapi mesra tak simpan perasaan
    macam aku dengan kawan aku pompuan
    rasa macam adik beradik jer

    P/S : Kenapa Nama Awak Macam Nama Perempuan?

    ReplyDelete
  13. penah juge tp tak kekal. better kawan tp tak kawan da..huuuu...
    tak seswai kot kwn len gender..?kan??
    :P

    ReplyDelete
  14. saya sokong tue..tapi mcamane nk mengatasinya??

    ReplyDelete
  15. tia ade! da TTM since form 4, smpai la ni xdak pape prasaan pon. hehe!
    :)

    ReplyDelete
  16. MDT dah selalu jd kes cenggini..bukan nak kata MDT ni suka permainkan perasaan lelaki..cuma lelaki tu yg cepat perasan..tak bermakna bila kita dah selesa berkawan dgn dia..itu maknanya cinta..ishhh! seramlah!

    ReplyDelete
  17. yup..
    ada gak betul nya tu..

    intan ada bff laki sejak dr sekola..kami mmg rapat gila..
    tp bila kami masing2 ada gf & bf mmg hubungan ktorang renggang jap coz masing2 bz dgn gf & bf..
    tapi lama2 kami break sama2 & jadi true bff semula smpai x bleh berenggang hingga skang :D
    and kami xdak prasaan pon antara satu sama lain ;)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi