Friday, January 7, 2011

ISU SHAWLS PULA YANG HANGAT SEKARANG?





Lepas 1 isu, isu lain pulak yang timbul. Yang terbaru adalah pasal entry shawls yang mengaitkan beberapa nama bloggers terkenal.

Pastu penggunaan gambar blogger tersebut dalam entry tu tanpa keizinannya.

Memang agak hangat juga isu ni. Mungkin ada sesetengah yang tak tau kan?

Niat nak menegur bagus tapi ada yang tak bagusnya bila ada yang aku rasa cakap tak serupa bikin opss terlebih sudah.

Aku malas nak komen banyak-banyak pasal entry tu. Mungkin bila kita baca kita akan ada pendapat masing-masing.

Cuma kalau kita nak tulis sesuatu entry yang agak sensitif, jangan la kaitkan mana-mana blogger siap mention nama bagai.

Tulis entry tu biar bersifat umum.

Kalau ada yang terasa pon, dia dengan diri dia saja yang tau. Tapi bila siap mention nama itu yang silapnya.

Dan ada yang berkata bila kita upload pic dalam dunia maya ni bersedia la jika ada orang lain yang akan menggunakan pic ampa.

Tapi bagi aku, walaupun begitu, kita kena la hormati individu tu juga. Kalau tuan dia tak izinkan kenapa kita masih nak berkeras?

Apa-apa pon perkara itu dah settle lepas penulis entry memohon maaf.

Tapi mesti terkesan juga dan orang akan ingat perkara tu sampai bila-bila.

Macam-macam kan?

22 comments:

  1. yes2..da bc gak entri tu..malas komen lbih2..msg2 punya hak nak ckp apa..just tak stuju cara dia la..

    ReplyDelete
  2. btoi2..heboh oo sehari dua ni...

    ReplyDelete
  3. aku pun stuju ngan lynn
    isu ni kalau lagi besar jadik sensitip ehhh mmg dah sensitip pun

    apapun sendiri mau ingat
    terlajak perahu bley diundur
    terlajak entry
    delete lah jawabnya...ehh?? ye ke?

    ReplyDelete
  4. tu la kan anyss..macam2..sha ada bincang pasal ni kat belog..saje bagi pandangan sikit..

    ReplyDelete
  5. betol tu GKSB.. kalu nk bagitau isu sensitif, x yah la bgtau nama apa. siap ngan gambar lg.. haish~

    ReplyDelete
  6. walaupon aku tak tau pon sapa blogger yg buat entri pasal cra akai shawals tu, tpi sedikit sebnyk ada gak la paham..

    **gambar adalah hak privasi milik individu terbabit..jangan suka2 amek ok..

    ReplyDelete
  7. hehe..isu x abeh2 ngn isu... ada ke org marah kalau kite ambil gmbar dia utk jadikan contoh yg baek..asanye tu mesti sbb amek pic dia jadikan contoh x elok..mmg la hangin hamba Allah tu..hehe...

    *pape pun, sekarang bila bertudung mmg nmpk lagi cantik..

    ReplyDelete
  8. A'ah, aku perasan ramai gak yg ulas..
    Ade yg sokong si lensa buruk tu, n ade gak yg kecam perbuatan dia..
    Kesian Fatin Liyana tu..

    ReplyDelete
  9. hguhaha

    isu hangat tuh.. just raih traffic..

    atau tumpang populariti org lainn

    ReplyDelete
  10. jangan la pakai shawl..pakai je tudung sekolah...takde sapa nak bising nanti..haha

    ReplyDelete
  11. alamak..... erk.. xtau cte la plak...

    *adakah aku katak bawah tempurung?? hukhukhuk...

    ReplyDelete
  12. cara lensarosak tu menegur tak betul...kalau betul nak tegur, biar berhemah, baru la sedikit sebanyak org akan terima, lmbat atau cepat je..tp kalo tegur secara sinis dan kutukan, mmg cari pasal jela tu..huahua

    ReplyDelete
  13. eh! apsal MDT tak tau ni?? ish! rase mcm baru kuar dari gua tempurung plak..sob..sob..

    ReplyDelete
  14. belum bc n3 yg asal tp byk bc n3 yg ulasan...nak komen lebih pun xleh sbb xbc versi yg ori..huhu...

    ReplyDelete
  15. alamak.. dh lama tak online secara tegar, terlepas lagi satu isu panas...

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi