Monday, January 24, 2011

PERANGAI KURANG AJAQ


Entry sebelum ni aku ada mention trip aku kali ni untuk SUKAD adalah paling tak best selama 3 tahun aku terlibat dengan SUKAD ni. Dan apa yang aku nak cerita ni mungkin akan membuat orang terasa tu pon kalau depa baca. Tapi kalau ada yang terasa tu pakat amik sorang sket la nowh?

Apa yang paling aku dan kawan-kawan aku hangin sangat ni adalah perangai junior yang langsung tak ada perasaan hormat pada senior. Bukan semua, tapi ada sesetengah yang mulut tu celupaq sangat.

Memang kurang ajaq senang cerita. Dan budak tu adalah budak yang sama yang pernah aku cerita dalam entry-entry aku yang sebelum ni pasal kes masa tengok TV untuk AJL.

Dah la tak reti nak hormat orang, kalau maki tu ikut suka hati dia ja. Memang langsung tak ada perasaan nak hormat pada orang yang lebih tua. Walaupun aku senior, ada ja junior aku yang lebih tua pada aku ni, boleh ja kami hormat, tapi depa ni aku tak paham betul perangai tu mai dari celah mana.

Yang depa tau keja nak komplain orang lain, tapi bila ada apa-apa yang orang tegur depa ni, keja nak marah balik. Tak boleh langsung terima teguran dan paling aku tak suka orang yang kaki merungut.

Bukannya aku nak kata depa ni tak baguih, ada ja junior yang baguih tapi kalau yang jenis ada geng mula la menjadi besaq kepala.

Kalau ikut hati aku, orang yang dok buat perangai kurang ajaq ni, tambah-tambah dengan aku memang boleh bawa gaduh. Bila pikiaq balik, aku sebagai yang umurnya dah matang, tak kan nak buat perangai budak-budak macam depa? Nak gaduh-gaduh tengking orang ikut suka hati dia?

Cuma 1 ja aku risau pasal diri aku, kalau aku boleh bersabar aku sabar ja tapi kalau aku hilang sabar.... Tunggu masa ja la.

Pastu berlagak, cakap macam dia tu hebat sangat, tapi haraaammm....

Ni la sejarah aku dapat junior yang perangai kurang ajaq dan semestinya perempuan la.

Kalau budak-budak ni tak suka kat aku, aku tak kisah langsung sebab kalau tak betul memang aku akan tegur direct, tapi berlapik, tapi yang aku hairannya dengan senior lain pon depa tak reti hormat apa cerita?



14 comments:

  1. dia tuh bila nk insap.. kata2 yg dilluahkan melambangkan peribadi dia

    ReplyDelete
  2. sabaq ja la.. budak2 memang xbapa cukup akai.. hihi.. chill ya

    ReplyDelete
  3. menyirap jer dgn junior2 kurang ajar nih. Kadang2 tuh dah tegur baik2 tapi dia mashaAllah. Sabar jer laa . Tapi kann kalau dia sorang2 tak bernai pun . Ada geng mula ah pikir dah besar. pffftt

    ReplyDelete
  4. Izamir

    betui tu..kalau diri dah macam tu, tak boleh nak buat apa la...

    ReplyDelete
  5. tgur je xyah berlapik..
    kang berlapik xfhm..
    tp klu xmo brubah jgk abaikan jerla..
    kang lg skt ht..

    ReplyDelete
  6. GKSB, kalo marah mesti kluaq habih bahasa ibunda KEDAH dia.. hehhehe..

    Cheers Dik!!

    Takmo anger anger... senyum mau maneh!!! (",)

    ReplyDelete
  7. sabar jela cik GKSB..

    tak sempat nak jumpe! hehe

    ReplyDelete
  8. ape lah nasib badan... kdang2 saya pn jd mcm tu jgak.. mentang2 sy kesik je. die ingat saya budak skola ke... nak je terajang tp tkt kaki x sampai.. uhuhu~



    p/s: jom ke blog saya dan vote saya tuk contest BFF

    ReplyDelete
  9. sabar je lah kak..

    huhu..

    tak pyh layan org2 kuajaq cam tuu...

    ReplyDelete
  10. adeh, ble da rse diri hbat, mmg parah!
    kasik ajaq jaa skali skala, nti dyeorg naik kpale, susah!
    xpndai hormat org tuuu.

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi