Saturday, January 22, 2011

PEREMPUAN, MAKE-UP DAN ROZITA CHE WAN?


Selalunya perempuan selalu dikaitkan dengan kaki mekap. Ada sesetengah perempuan kalau tak mekap, memang tak keluar rumah.

Ada sesetengah pula, memang tak suka dimekap.

Tanpa kita sedar, mekap ni sangat penting terutamanya untuk membuat kita kelihatan berbeza daripada biasa dan lebih cantik.

Tapi adakalanya lelaki sukakan perempuan yang mempunyai kecantikkan semulajadi tanpa ada alat solek, ada lelaki pulak sukakan perempuan yang disolek cantik.

Lain la kalau kita ni mempunyai rupa yang menarik macam Rozita Che Wan.

Kalau kita tengok perbezaan gambar ni

iaitu Rozita Che Wan tanpa mekap



dan Rozita Che Wan yang dimekap



Harus diakui dia memang dah cantik kalau tak mekap.

Aku plak suka mekap tapi tak pandai mekap.

Kalau orang tua-tua tak suka anak dara mekap lebih-lebih sangat depa kata nanti kalau kawen hilang seri.

Lain la kalau yang tak pernah mekap tapi bila mekap kawen nanti nampak sangat perubahan tu, cantik sangat kan?

Apa-apa pon pada gadis-gadis di luar sana, kalau ampa rasa selesa dengan keadaan ampa sekarang teruskan tapi kalau sesekali nak berubah gaya apa salahnya kan?

27 comments:

  1. haih.rimas betul ngn mekap2 nih.. huhu

    rase mcm lain je muke kalau mekap ;D

    ReplyDelete
  2. oh daku mmg xbrapa suka makeup n mmg xpndai nak makeup.. hoho~

    ReplyDelete
  3. rozita che wan ni mmg cantik kalau x mekap..muka ala2 perempuan melayu terakhir

    ReplyDelete
  4. sophie pakai make up gak..tp yg tebal2 tu x reti la..sekadar buat muka nampak fresh skit cukupla.

    ReplyDelete
  5. sama lah x pandai make up... slalu kalau kuar pkai bedak je la.. klu nmpk pucat sgt sape la lip ice skit... huhu...

    nak pkai make up? x berani la kot2 terover secara x langsung.. huhu~

    ReplyDelete
  6. rozita che wan org kdah an?

    hihihhi

    ReplyDelete
  7. ada sesetengah lelaki pulak suka tgok pompuan hat makeup..tapi depa xpkir ka kalo dah kawen tiba2 pompuan tu xmakeup mesti nmpk len gla kan...

    ReplyDelete
  8. kalau lah saya cantik cam rozita tuh.... ish.... make up simple2 jep

    ReplyDelete
  9. teringin nak jadi cantik mcm rozita che wan yg tak pakai mekap tu..jimat masa dan wang. huhuhu~

    ReplyDelete
  10. janda aku rozita ni...dari kecik suke mekap..mmg takleh la nk kuar umah tak mekap..mekap sokmoooo

    ReplyDelete
  11. dah cantik,makeup ker tak makeup ker tetap mengancam jugak..

    ReplyDelete
  12. hahaaha..tetiba rozita che wan jadik contoh..erkk..hehe

    ReplyDelete
  13. yaa..chenta pulaj jnis xsuka nk make-up sbb kalo make up rse berat jer mke..slamber jer Chenta kluar tnpa setepek bedak pown..hehehe..=)

    ReplyDelete
  14. suka mekap, tapi x pandai sgt..hehe

    eh cik GKSB dah sampai usmkk ker?

    ReplyDelete
  15. suka sangat rozita che wan..

    cantikk lah dia...huhu

    :)

    ReplyDelete
  16. Muka yang selalu penuh dengan mekap kurang mendapat oksigen, kulit kurang sihat...lebih baik tak payah pakai mekap kalau tak perlu.

    ReplyDelete
  17. fuhhh...lawa nyer che wan
    jeles
    yup2 betui tuh
    kalo ary2 dah makeup..t kawen org ckp bese jew sebb dah slalu tgk dier makeup...
    haha

    ReplyDelete
  18. xmake up pun ok jgak.. tgk pd muka seseorg... cam sy plak klu xmake up pucat je... cam muka org sakit plak...hihihi...

    ReplyDelete
  19. maksu kureng bab mekp, dari dulu lagi. tu pasal lh majikan tak berapa nak sayang kot, sbb tak outstandng, hu hu hu

    ReplyDelete
  20. perghhh.. lawa gila dia kalau tak make-up..
    natural beauty...
    kalau cmni, janda pon sy sanggup! ;-p

    ReplyDelete
  21. aku calit2 je pandaila.,kalo nak makeup cantik2 xpandaila..huhu

    ReplyDelete
  22. bole mekap tp jgn tebal...

    ReplyDelete
  23. Suka mekap tapi tak reti nak mekap sgt. Yg simple2 jer....huhuhu

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi