Tuesday, February 15, 2011

BILA KEBASAHAN

Buat pertama kalinya hari ni sejak 3 tahun aku ulang alik dari Alor Star-Penang dengan motor, aku kena hujan.

Pukul 4 petang tu dah siap nak balik, sekali hujan plak. Tunggu la sampai pukul 5 lebih hujan dah berhenti. Lepas bertolak sampai sekerat jalan hujan lagi plak.

Memang basah ar. Tak masuk highway lagi dah lencun. Aku fikir nak patah balik ja rumah, suruh umi hantar naik bas. Kalau balik naik bas patah kaki la aku tak boleh nak p mana sebab motor tak ada.

Pederas motor juga la, lepas tu singgah kedai motor cari baju hujan. Nasib baik ada.

Hujan dari Alor Star sampai Sungai Petani.

Alih-alih sampai Tikam Batu, cerah, sikit hujan pon tak ada sampai la Penang ni, heran aku. Orang kata kuasa Allah SWT.

Bila sebut pasal hujan ni, kesian plak aku tengok pasangan Mak Cik dan Pak cik mana tah tadi, dah la naik motor memang basah 2-2 orang tu. Baju hujan pon tak ada. Tapi nak buat macam mana, bukan semua orang dilahirkan menjadi orang senang.

Apa yang kita ada tu bersyukurlah jangan asyik merungut, sebab ada orang yang lebih susah daripada kita. Betul tak?



NOTACIKGADIS: Tiba-tiba teringat pernah berkongsi payung dengan seseorang =)

11 comments:

  1. hehe..da mcm industan la plak yer..ekekeke..

    ReplyDelete
  2. pertama kali dlm masa 3 tahun? wah! hebat! heheh..
    mesti sejuk gedi nowh bwk motor lam ujan..

    ReplyDelete
  3. terharu dgn kisah pakcik n mkcik tersebut..
    ehem akak, siapakah yg berkongsi payung tuh???hehehe

    ReplyDelete
  4. cian kt gksb..
    ptg tadi memang hujan pun kat alor star nih

    ReplyDelete
  5. ngeh ngeh ngeh ...... merempit dalam kebasahan tu,cayalah :)

    ReplyDelete
  6. bila nak hujan lg tah kt melaka nie... dok dlm bilik dah macam oven...huhhh...

    ReplyDelete
  7. saya naik motor pun dah takut..nia pula jan..hoho

    ReplyDelete
  8. saya dah bese bnda2 hujan - lepak bwh jambatan - lepak terowong - tgk org kiri kanan -

    lumrah org naik moto tu...

    ReplyDelete
  9. syukur alhamdulillah.. jgn main ujan nanti demam.. ngehehe~~

    ReplyDelete
  10. tu dia aihh.. len kali pakai baju ujan.. kalo tamo kan..nek bus.. tau..? demam kan susah.. ;))

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi