Tuesday, February 22, 2011

GROUP KAMI BLOGGER UTAGHA TIRU SAHABAT BLOGGER?



Aku nak cerita pasal apa yang berlaku di sebalik Mini Gathering geng Kami Blogger Utagha (KBU) yang mungkin tak ada dalam entry SINI


Masa mula-mula jumpa depa tu serius aku malu. Memang malu la sampai tak mau mengaku yang aku ni Gadis Kampung Separa Bandar. Ya la asyik dok menyakat depa ja dalam group FB tu secara automatiknya aku bertukar menjadi pemalu. Hihihi...


Masa sesi ice-breaking tu Ady Budika tanya aku "Macam mana aku boleh terfikir nak create KBU ni adakah disebabkan geng Sahabat Blogger?"


Ady dan GKSB



Jawapannya adalah tidak. Sebenarnya semua idea ni timbul bila aku asyik join gathering dan anjurkannya di Alor Star. Semua tu hanya Mini Gathering dan impian aku adalah nak anjurkan Gathering yang besar sekali di utara ni.


Jadi sebagai permulaan aku anjurkan segmen Kami Blogger Utagha dalam blog untuk tujuan mengumpulkan blogger yang berada diutara tak kisahlah walaupun dia bukan orang utara tapi asalkan dia study atau bekerja di sini.


Tapi masa tu, aku rasa macam ada kekurangan. Aku tak mau bila aku kumpulkan semua tu tiba-tiba nanti akan senyap macam tu jer tanpa berterusan. Sebagai contoh sebelum ni ada blog yang bertujuan mengumpulkan blogger dari negeri di seluruh Malaysia ni, masa tu semua orang buat entry pasal tu dan lepas tu habis setakat tu.


Sebab tu aku create pula FB dan buat group KBU dalam tu. Sebelum ni memang aku tak terlibat lagi pon dalam group Sahabat Blogger. Baru-baru ni jer yang depa anjurkan Gathering yang Heliza mai tu baru terbuka mata sikit pasal SB ni. Mungkin 1 hari nanti geng KBU boleh anjurkan gathering yang besar-besaran macam tu siapa tahu?


KBU ni baru lagi bertapak, SB dah beriban orang mungkin apa yang depa buat tu boleh jadi inspirasi kepada kami untuk anjurkan Gathering nanti. Mana tau dapat panggil Rozita Che Wan plak mai hahaha... =P



Rozita Che Wan



Sejak KBU ni ditubuhkan memang boleh dikatakan kalau tengah stress pon boleh hilang stress. Depa semua dalam tu semua sporting. Dah macam 1 family dah rasanya. Skandal tu tok sah kata la bersepah termasuk tuan tanahnya sekali hakhak.


Cuma adatla kalau buat group ni, ada yang mai post link entry pastu blah. Langsung tak pernah nak beramas mesra dengan ahli-ahli kat sana. Ada yang kata depa ingat ni papan iklan ka apa? Yang ni aku setuju sangat.


Kalau nak promote blog tu tak salah tapi jangan sampai ingat group ni tempat papan iklan. Sekali sekala tu mai la bertegur sapa dengan geng KBU ni. Jangan risau semua ramah-ramah.


Tapi ada yang memilih nak jadi silent readers tengok gelagat kami ahahaha... Malu katanya. Ala jangan malu-malu la. Kalau ampa tegur depa dalam komen ka pastu p dok melawak ngan depa ka kompom depa akan layan dan ingat punya.


Dalam group KBU ni, semua sama. Tak ada hang ni newbie aku tak mau tegur. Owh aku ni ramai followers hang tu sapa? Tak ada na. Sapa dok buat eksyen macam tu aku luku pala satgi. Tapi yang penting mesti ada rasa hormat. Itu yang aku nak tekan kan sebenarnya.


Siap aku dah buat syarat-syarat kat sana supaya tak ada yang bergaduh sesama ahli. Aku paling tak suka orang dok buat ayat provok tak kisah la sama ada sentuh pasal agama ka sosial ka pastu gaya macam nak cari gaduh ja macam yg berlaku dalam 1 group ni.


Apa-apa pon ingat hormat orang lain dan orang lain akan hormat kita. Sampai ada yang kata group KBU paling happening sekali yang dia pernah masuk. Kekalkannya sampai bila-bila yer.


Terima kasih pada geng KBU yang banyak menceriakan hidup GKSB. =)



Sebahagian dari ahli KBU

21 comments:

  1. terBAIK....tabik spring PANGLIMA KBU...cik GKSB

    ReplyDelete
  2. cekkk sokaaaa ;) tuah tanah ada skandal wooh woohh !

    ReplyDelete
  3. sangat..sangat..sangat best! cik gadis ada sesungut.. hihi... intan buat :p

    ReplyDelete
  4. wiwwit~~~.. nadh cadangkan jemput ustaz kazim.. kita basuh jiwa kita suma..ramai2 dalami agama.. ;) baru diberkati perjalanan dalam idup.. ;))

    ReplyDelete
  5. w0w!!marbeles~hah..amek ampa..sila amek perhatian atas teguran yg d sebut oke~

    ReplyDelete
  6. walaweh..cek teqasa tang silent reader 2..kui3...

    ReplyDelete
  7. yeah2.. :P insyallah, kalo ada masa free, pakat2 jumpa la noh. :P

    ReplyDelete
  8. awat tetiba terasa tak tau..hehe..
    pepown tabik pengerusi geng utagha!!!

    ReplyDelete
  9. aish...sronoknya gathering dengan member blogger...tak pernah lagi jumpa member blogger...huhuhu..

    New Entry: Keputusan SPM 2010

    ReplyDelete
  10. salam..
    memang teringin nak jumpak GKSB dan ROZITA che wan....mesti best

    ReplyDelete
  11. bru tau pasal KBU kat FB..thanks GKSB sbb approve..hehe..join tadi, terus rsa kemesraan..hehe..semua org mmg best!

    ReplyDelete
  12. terima kasih la cik gksb sebab masukkan saya dlm group ni...suka sgt.... rasanya lepak kat kbu lg best dr lepak kat sb...ngehehe~

    ReplyDelete
  13. fuhhhhh,hebakkkkkkkkkkkkk aehhh geng KBU :)

    ReplyDelete
  14. aduh.. rozita che wan tu.. klu blogger bukan utgha join boleh ke..

    ReplyDelete
  15. rozita che wan lagi? aduyai.. hahha.. agak2 bila bleh jd knyataan? ;-p

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi