Monday, February 21, 2011

MACAM MANA KEADAAN AKU KALAU AKU BERHENTI BLOGGING?




Tiba-tiba aku terfikir pasal ni. Macam mana keadaan aku kalau aku berhenti menulis blog? Blog ni dah jadi sebahagian dalam hidup aku. Sejak dari 2008 lagi aku menulis. Tak pernah berhenti.

Aku menulis, aku mula dari bawah, tak ada nuffnang lagi masa tu dan kebanyakan reader aku hanya kakak-kakak dan abang-abang yang lebih tua dari aku dan ada sudah berumah tangga.

Aku masih ingat Sis Nita, Sis Aryani, Sis El, Lots of Love, Cgu Jinggo, Jedi, HEMY dan beberapa orang lagi yang mungkin aku tak sebutkan nama yang sentiasa menyokong aku dan bersama aku dari dulu sampai sekarang. Tapi ada antara yang aku sebut tadi dah tak aktif menulis macam dulu.

3 tahun aku menulis blog tapi followers bloggers baru lagi banyak pada aku?

Aku tak mengejar traffic, aku tak mengejar followers. Nuffnang pon baru tergerak hati nak buat bulan 11 tahun lepas.

Biarpon agak perlahan, tapi apa yang penting sekali adalah KEPUASAN. Itu yang aku cari sebenarnya. Aku puas sebenarnya bermula dari bawah, dari sapa pon tak kenal aku, alhamdulillah sekarang aku ada readers yang mungkin juga silent readers aku.

Tapi aku tak kata orang yang mengejar traffic itu salah. Matlamat kita berbeza. Kena ingat itu. Masing-masing ada cara yang tersendiri tetapi bagi aku, aku selesa begini.

Aku terfikir, macam mana keadaan aku kalau aku berhenti menulis blog? Sedangkan semua ini dah jadi rutin harian aku. Contohnya macam makan nasi, setiap hari kita akan makan nasi, tapi sehari kita tak jumpa nasi, kita mula resah, macam mana pon nak juga makan nasi macam tu la agaknya bila menulis blog ni.

Aku pon tak pasti aku boleh ke tak berhenti menulis blog.

Kalau fikir pon memang aku tak akan ada jawapannya. Tapi siapa tahu 1 hari nanti, tiba-tiba aku akan berhenti. Masa depan kita tak pasti macam mana kan?

Atau

Bila aku dah tak ada maka penamat segala cerita. Hanya ada penulisan aku untuk tatapan semua.



.....................................................................................................

NAK SERTAI? KLIK BANNER

ads

15 comments:

  1. oloh..x best la kalau gksb x berblogging lagi...Keli Oh KeLi selalu sokong gksb!terus maju jaya!
    TiPs mEnGgOrEnG IkAn kELi DeNgAn sElAmAT"

    ReplyDelete
  2. sya penah benti tapi jap je sb akn rase something yg kurang klau tak menulis di blog

    ReplyDelete
  3. bagus3! go GK ! :)

    ceq ada terfikir nak benti blog baru2 ni..huu

    ReplyDelete
  4. betul2..aku pun x kejar follower +traffic...but kepuasan :)

    ReplyDelete
  5. xpenah terfikir nak benti berbelog... i luv blogging!!!

    jemput singgah blog fda meh...

    ReplyDelete
  6. tamola benti...
    nt kalau dh kawn lg byk crita.hhe

    ReplyDelete
  7. tamola benti...
    nt kalau dh kawn lg byk crita.hhe

    ReplyDelete
  8. klu kamu brenti kamu pasti merindui kan? =)

    ReplyDelete
  9. betoi tu...blogging untuk kepuasan sendiri j bukan nk kejar traffic ke apa..

    ReplyDelete
  10. setuju! biarlah bermula dari bawah kan..yg penting kepuasan untuk diri sendiri..^_^

    ReplyDelete
  11. OE sejak dah agak aktif ni rasa sayang je kalau tak tengok kawan2 yang OE mula kenal...
    rasa tertekan sikit kalau internet slow...hehehe...
    adakah itu perkara biasa?
    (tanya macam orang tu doktor)
    hehehe..
    (n_n)

    ReplyDelete
  12. same cik gk, blogging bukan nk kejar smua tu..skong 100%... jgn bhnti blogging k... ni medan untuk buat kawan..

    ReplyDelete
  13. jgn la benti.. suka tgk anis pot pet pot pet petah bercakap :)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi