Sunday, February 20, 2011

SPESIS MANUSIA YANG BUAT AKU MENYAMPAH

Assalamualaikum..

Aku nak tanya ampa ni jenis orang yang macam mana?

Jenis yang suka amik hati apa yang orang kata pada ampa atau jenis tak kisah apa pon orang nak cakap pasal ampa?

Kalau aku, jenis ampa nak kata apa kata la. Malas nak amik port.

Tapi kalau sesuatu benda tu betul-betul mencabar kesabaran aku, memang silap banyak la orang tu.

Memang aku ni jenis suka bergurau, bergelak ketawa dan kuat mengusik orang. Tapi adakala ada angin juga ni huhu...

Aku susah nak marah. Tapi sekali aku marah "masakk" ar orang tu.

Adakalanya aku boleh jadi seseorang yang cepat marah tapi aku cepat sejuk.

Cuma kalau merajuk tu hehehe... Jenuh pujuk gak la. Tapi kejap jer lepas tu ok balik.

Ada sesetengah orang, dia langsung tak boleh ditegur, tegur sket melenting. Dah la kena tegur nak melenting, pastu nak tegur orang lain pon melenting.

Kalau orang macam ni memang spesis yang aku menyampah sekali. Awat tak boleh nak tegur elok-elok? Kalau cakap elok-elok apa salahnya?

Ni jenis nak bising-bising nak tinggikan suara bila nak tegur, Spesis macam ni memang nak kena bagi makan kasut jawabnya.

Apa-apa pon hidup mau ceria. Walaupun berat mana pon masalah yang kita tanggung

Senyum Mau Maneh

=)


12 comments:

  1. KSP akan cuba jadi kawan yang baik untuk semua
    :)

    ReplyDelete
  2. @kirin

    alhamdulillah...

    kawan mcm ni yang kita nak cari =)

    ReplyDelete
  3. ira x t'golong spesies tue kan? hehehe

    ReplyDelete
  4. kak pinky pun nak jd kawan yg dsenangi oleh smua org..minta2 x tersenarai dlm spesis tu..
    kita kawan ye =)
    yg klakar nya kan..iye2 baca atas tu smua marah2..tiba2 kat bawah ada gbr terselit tgh2 cmtu hahaha
    comel ok!

    ReplyDelete
  5. @pinky momma

    ye kawan sampai bila2 insyaallah.. =)

    itu tandanya marah kejap jer hehe

    ReplyDelete
  6. again! aida xdpt join gathering utara.. huhu... rugi xdpt p.. Y.Y

    ReplyDelete
  7. cepat gak marah kot..
    tp mmg cepat sejuk

    ReplyDelete
  8. hee..betul2.senyum mau maneh.tp ecah pun jenis baran tak masal.tapi cepat je sejuk.:)

    ReplyDelete
  9. kalo bole, mommy xmo marah2...kalo muka asyik ketat, nnti cepat tua..hehe..^__^

    tp sbg manusia besa, kite x bole lari dr prasaan marah nih...cuma pandai2 la kontrol..peace! :D

    ReplyDelete
  10. org mcm2 ragam kan skrg ni. xpe, yg pntg kte tegur secara baik. depends pd individu nak take it positive atau x je. hehe senyum mau maneh kan2? :D

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi