Sunday, February 13, 2011

SUSAH NAK PUASKAN HATI SEMUA ORANG

SUMBER DI SINI


Dalam hidup ni adat la ada orang suka kita dan ada yang tak suka kita. Kadang-kadang ada yang tak suka kita tanpa sebab dan ada yang tak suka hanya sebab remeh ja.

Contohnya tak suka kita hanya disebabkan kita suka pakai shawl. Tu pon boleh jadi isu untuk orang tak suka kita.

Kalau dah tak suka, apa pon yang kita buat akan jadi isu pada dia. Dia akan tak puas hati. Dok kutuk-kutuk belakang.

Kalau ampa jumpa orang macam ni just IGNORE!

Jangan dok melayan perangai dia. Nak kata apa pon kata la. Jenis aku aku macam tu. Hang tak suka aku? Ok fine!

Tak payah la kita dok p merenyeh ngan dia lagi semata-mata nak amik hati dia bagi dia suka dah terang-terang dia tak suka kat hang tanpa sebab yang logik plak tu. So buat tak tau sudah.

Susah nak puaskan hati semua orang.

Kalau nak ikutkan orang sangat, memang teruk la kita.

Tapi kalau orang menegur tu, lapangkan hati untuk terima teguran, tak semua orang boleh terima teguran macam tu juga aku dulu.

Bila aku fikir-fikir balik, betul juga apa yang orang tegur tu, kadang-kadang kita tak nampak apa kelemahan kita, bila orang menegur mesti ada sesuatu yang tidak kena jangan la kita p marah dia plak.

Sebaliknya cuba terima dengan hati yang terbuka. Perbaiki diri menjadi lebih baik.

Dan apa yang paling orang selalu lupa nak buat ada "TEGUR DENGAN CARA YANG BERHEMAH."

Ni tegur jenis nak marah-marah, nak tengking-tengking kalau ampa kena tengking balik padan muka la hahaha... Habis tu dah tak tau adab nak menegur ye tak?

Apa-apa pon tepuk dada tanya hati

Senyum Mau Maneh

=)



10 comments:

  1. betul la orang cakap, kalau dah suka, kentut pon wangi, kalau tak suka., pe yang orang tu buat pon, kte nampak buruk.

    ReplyDelete
  2. erm , betul tuu .
    setiap manusia ada kelebihan dan kekurangan .

    :)

    ReplyDelete
  3. stuju3, kdg2 teguran tu tanda org prihatin n syg kt kita. =)

    ReplyDelete
  4. betoi2..memang nak puaskan hati semua orang tu agak mustahil la kan..manusia ni ada macam2 ragam, macam2 jenis..tak semua orang akan suka kita..mesti ada jugak terselit yg benci kita..lumrah kehidupan manusia..macam tu la..

    ReplyDelete
  5. memang susah nak puaskan hati semua orang..dlm apa jua buat sekadar termampu kan..

    baru siap menaip anis..
    td anis dtg xde entry baru lagi..haha

    http://qasehraihan.blogspot.com/2011/02/jagalah-bahasa-tu.html

    ReplyDelete
  6. ni la pasal suka jadi diri sndiri ni..lntakla org nk ngata pa pon...

    ReplyDelete
  7. tu la psl.. kadang2 kita kene amik jgak teguran org tu sebab bnda2 mcm tu la yg bole perbaiki diri kita.

    katakanlah walaupun ianya pahit.. sebab kebenaran memang pahit kot..

    ReplyDelete
  8. kalau kita boleh puaskan hati semua orang takder la pulak konflik..dak lumrah manusia begini..yg penting kita buat yg terbaik..

    ReplyDelete
  9. bise la 2 awk..smua org lain lain pale..sabr je la~ huhhu...T.T

    ReplyDelete
  10. betul2... ignore ja... nak suh org sukakan kita memang susahla... la nie ang tak suka... ikut suka la... janji jgn kacau kita kan2.?? hehheh

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi