Wednesday, March 30, 2011

ENTAH BANYAK MANA TANGISAN YANG TUMPAH MENGHIASI GATHERING KBU. TAPI TETAP TERBAIK~~


Aku nak sambung cerita pasal Gathering hari tu. Agak panjang dan memerlukan kesabaran untuk menghabiskannya. RIGHT KLIK SINI untuk cerita yang sebelum ni.

Ok kalau ampa nak tau Gathering ni berlangsung sehari sebelum befday aku. Memang malam tu adalah hari yang paling aku tension sekali. Tiba-tiba dalam status FB ramai yang tak jadi mai. Pastu macam-macam la masalah yang timbul. Yang tu yang ni.

Yang paling aku geram sekali bila depa main-main "la hang tak jadi p ka, kalau cm tu aku pon tak jadi p gak la kalau hang tak p".

Awai tu aku ok la tak boleh nak p, nak buat macam mana tapi bila depa dok main-main cam tu terus darah aku menyirap. Gila penat kot dok rancang semua ni. Sorang-sorang plak tu ke sana ke mari settle kan macam-macam benda. Nasib baik ayam BBQ kak shida dah tolong perap dah kalau tak memang lagi kalut aku.

Terus aku naik status tegur depa lebih kurang cam ni la

"SEMUA PAKAT-PAKAT BESAQ DAH KOT, BOLEH PIKIAQ YANG MANA BAIK YANG MANA BURUK. JANGAN ASYIK PENTINGKAN DIRI JA TAPI FIKIR ORANG LAIN YG DAH BERSUSAH PAYAH NAK MENJAYAKAN GATHERING NI, JANGAN LA MAIN-MAIN JADI P KA TAK, YANG TAK LEH P TU TAK PA LA NAK BUAT MACAM MANA. TAK ADA REZEKI KITA NAK JUMPA"

Caps Lock terus status FB aku.

Pastu ada yang kata tak mau p alasan sebab tak dapat baju.

Masa tu aku dah down gila. Sampai fikir, depa ni tak fikir ka orang lain yang dah bersusah payah. Penat kot nak handle ni semua sorang-sorang ingat senang ka? Depa senang-senang ja dok main-main jadi p, sat tak jadi p.

Terus aku offline FB. P jumpa Syukri amik dawai BBQ. Dia dok tanya pasal apa..ngan muka nampak penat. Haha memang penat pon.

Lepas tu memang aku dah malas la nak layan depa semua kat FB. Aku fikir nak p esok p la, kalau ampa xmo p sudah... semua pakat besaq2 dah, dah boleh pikiaq..Aku dah malas nak kata apa dah masa tu.

Dah la aku ni jenis kalau penat ka stress ka mesti nak muntah.

Bila esoknya hari berlangsung aku jadi susah hati sebab hujan nasib baiklah semua berjalan dengan lancar walaupun ada sedikit kekalutan disebabkan cuaca.

Ramai gak yang nak balik awal masa tu sebab ada hal-hal yang tak dapat dielakkan. Tak pa la nak buat macam mana jadi yang mana yang tinggal ni kami mula dengan sesi ice-breaking.

Tapi aku tertarik dengan kata-kata Pak cu lebih kurang cam ni la ayat dia almaklum la ingatan aku ni tak berapa nak power sangat

"Kalau dot dot dot maka tak ada makna la kita mai sini jauh-jauh kalau kita tak buat ice-breaking, maka gathering kali ni tak ada makna kalau kita semua tak kenai antara satu sama lain."



Jadi sesi ice-breaking pon dimulakan dan Pak cu aku lantik jadi MC pada hari tersebut. Dia la yang jadi kepala untuk start sesi ice-breaking.



Dari pada tak kenai semua terus jadi kenai. Baru terpikiaq la dia ni ka rupanya, la dia ni ka..awat dalam FB lain.

So dah boleh kenai semua.

Habis sesi ice-breaking kami main games plak. So Ady Budika dan Adish Shida ditugaskan untuk handle game kali ni. Kami main KOTAK BERACUN.

Mangsa pertama yang terkena adalah Ezmaliza Ezrik.

Dia kena jadi orang utan garang yang kena sergah dengan aku. Memang garang gila la haha.. Sangat sporting walaupun masa mula-mula malu2 miaw ja.





Mangsa lain adalah Pak cu yang perlu menggayakan gaya Karam Sing Walia yang kena melaporkan berita. Tengok tangan la....Hahaha...



Mangsa kotak beracun seterusnya adalah Hadi kena menyanyi lagu sambil menangis..

Sekali tersilap lirik daa...pakat dok lawan gelak hahaha.. Cian ampa nowh.. Keh3..



Tang anith ni plak kena dia terpaksa jadi Minah rempit.

Tengok la gaya dia naik motor memang sesuai sangat haha



Tapi dalam banyak-banyak yang paling gamat dengan ketawa adalah time

Meaw kena terima arahan pilih seorang blogger pastu luahkan perasaan sampai dia malu.


Mula-mula steady lagi Mikro Kokus ni masa kena puji. Sekali bila meaw buat gedik terus Mikro Kokus jadi malu hahahaha...

Bila ingat balik muka Mikro Kokus yang malu tu memang gelak guling-guling la hahaha...



Muka Mikro Kokus yang steady lagi masa ni lepas tuuuu.......Sendiri mau ingat la keh3...




Mangsa seterusnya adalah Daus.

Dia dapat arahan untuk meluahkan perasaan cinta dia dekat sorang blogger. Ada ka dia pilih aku memang tak patut la.....

Time ni aku malu gila. Muka tu panas ja rasa. Merah dah pa hahaha....


Mak aih siap melutut tu yang aku tak boleh blah tu... Malu malu hahaha...

Dia kata terima la cinta saya GK

aku jawab

"Ala I kan tua dari you"

Daus jawab

"Umur hanya angka"

Hahaha...mabeless la... sampai sekarang depa cop skandal dengan daus ni aduyai...

Memang happening sangat hari tu.

Semua sporting sangat best kot...

Entah banyak mana tangisan la yang menghiasi Gathering kali ni. Semua pakat terharu sampai ada yang hilang nset, pastu dok bebai tak mau amik gambaq sekali nset tu ada orang lain dah tolong simpan sebab letak merata kan kak shida kan? Hahaha... =P

Apa yang penting semua orang bagi komitmen, kalau tanpa ampa semua Gathering kali tak kan berjaya.

Dan aku nak ucap banyak-banyak terima kasih pada Kak Shida, Ady Budika, Papa Khai dan juga Pak cu sofi yang banyak tolong aku dari awal sampai akhir.

Serta semua ahli KBU yang sanggup bagi komitmen ampa, mai dari jauh-jauh berkorban tenaga, duit serta macam-macam lagi.

Terima kasih gak pada Juan Nasir jadi driver aku hari tu. Pendek kata semua sekali ahli KBU yang terlibat pada hari itu.

Kalau ada sumur di ladang boleh kita menumpang mandi kalau ada umur yang panjang insyaallah kita jumpa lagi.


Gambar-gambar Sekitar Gathering hari tu








Sambutan hari lahir yang paling bermakna sekali seumur hidup aku.



KLIK SINI~Untuk Lihat tangisan GKSB yang buruk gila kena prank

KLIK SINI untuk lihat rancangan yang diaturkan untuk Prank GKSB





18 comments:

  1. mesti orang tak kenal KSP kan
    sebab tak ada time pecah ais !
    huh !

    ReplyDelete
  2. haahhahahahahahahahhaahahahhhhahahahahhaahhahahahahahahahhaahahahhhhahahahahhaahhahahahahahahahhaahahahhhhahahahahhaahhahahahahahahahhaahahahhhhahahahahhaahhahahahahahahahhaahahahhhhahahahahhaahhahahahahahahahhaahahahhhhahahahahhaahhahahahahahahahhaahahahhhhahahahahhaahhahahahahahahahhaahahahhhhahahahahhaahhahahahahahahahhaahahahhhhahahahahhaahhahahahahahahahhaahahahhhhahahahahhaahhahahahahahahahhaahahahhhhahahahahhaahhahahahahahahahhaahahahhhhahahahah lawak seh..... hahhaah ampun2... cheq nak buat bagi cik gksb teringat kami lepas nie... hahahah cian dia..

    ReplyDelete
  3. hahahaha..mula2 dok gelak lawak baca pasal game skali ada plak pasai cheq dok teriak..bukan letak rata tp terlupa...hahahahaa

    ReplyDelete
  4. sangat bahagia tengok ampa suma..hehehe..
    nak ikutttttt jugak pasnii...... :D

    ReplyDelete
  5. wahhh KBU best.. hurm apsal IR xdpt pegi.. rugi2

    ReplyDelete
  6. heiiiii,meaw takkan lupakan time ni...memang terbaik....cik gk,meaw terpaksa menebalkan muka time game tu,haha!

    ReplyDelete
  7. terliuqqq cheq tgk sate tu...tak sempat cheq nak telan...dah abessss.... :D

    ReplyDelete
  8. hehe bestnya.. :) takpa, bersedih2 dahulu, berhepi2 kemudian..

    ReplyDelete
  9. ermmmm....

    hopefully ada g yg best nya event lpaih ni nah...

    nk bg ruang kt yg len2 knai2 gak...

    ReplyDelete
  10. bestnyeeeeeeeeeeeeeeeeeee.........:D

    ReplyDelete
  11. GKSB=gadis kuat se bek hahha kena nk nagis ja keja dya..hahah blom dya tgok yg kita plan 2 kan...hehehe

    ReplyDelete
  12. hahahha ! nasibbaik tak dak SEXY ! hak

    ReplyDelete
  13. terkilannya dan sgt jeles tgok korg..
    sgt happening la.. huhu..

    ReplyDelete
  14. haha...lwak la tgk cite ri gath ney..walaupon xdpt join...:D

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi