Thursday, March 3, 2011

JANGAN MEMBERI HARAPAN SEANDAINYA TIDAK MAMPU MENJADIKANNYA KENYATAAN




Ramai sangat sekarang ni suka memberi harapan kepada orang yang sukakannya dengan alasan nak menjaga hati ataupun takut melukakan hati orang lain lantas mengambil keputusan tidak mahu berterus terang.

Tanpa dia sedari keputusan yang dia buat tu sebenarnya akan menambahkan luka di hati orang lain.

Aku dalam berkawan, takut sangat jika tersilap langkah tanpa kita sedar, kita telah memberikan harapan kepada seseorang.

Silap percaturan kita pula dituduh memainkan perasaannya walaupun kita sendiri tidak pernah menyatakan apa-apa perasaan kepadanya tapi kemungkinan layanan yang kita berikan disalah erti pula.

Oleh itu, jangan layan seseorang itu terlampau lebih cukup lah secara sederhana.

Orang pelik kenapa aku suka berkawan dengan lelaki dan aku ramai kawan baik lelaki. Bagi aku mereka cukup memahami dan mereka faham hubungan kami hanya akan sekadar kawan baik dan tak lebih dari itu kerana aku sendiri tidak pernah memberikan mereka apa-apa harapan.

Cuma lelaki. Selalunya lelaki yang selalu membuatkan perempuan salah faham kerana mereka telah memberi harapan kemudian menghancurkannya.

Pesan aku sekali lagi

"JaNgAn MeMBeRi HaRaPaN SeaNdaInYa TiDaK MaMPu MeNjaDiKaNnYa KeNyaTaaN"






Senyum Mau Maneh

=)

23 comments:

  1. salam..betul tu kalo kawn ngn lelaki x serabut kpala hehe.Bukan lelaki y bg harpn tp perempuan y terlalu perasan..alala~ hee~

    ReplyDelete
  2. toi tu.. jgn dok wat lagu tu.. tak bek wohh.. kan? kan? :))

    ReplyDelete
  3. SETUJU!!!!

    kalau agak2 org tuh dah terlebih2,better kita menjauh sket2

    ReplyDelete
  4. fim layan orang biase jer..tapi ade jer kawan sampai tersalah anggap,,tak taw nak layan diorang camne...huhu nie sape bagi harapan nie? keliru.

    ReplyDelete
  5. salam..
    tidak meninggalkan harapan..cuma harapan...senyuman mau manih...lawa sangat..

    ReplyDelete
  6. berkwn biar beribu bercinta biar 1 tetiba* haish..betul tu apa yg penting biar berkwn tu jgn harap sesuatu yang lebih2...tetutama ngn org laki

    ReplyDelete
  7. wee~betol3 ! :D

    yg penting senyum mau maneh.. :P

    ReplyDelete
  8. saya pun baru perasan saya ada ramai kawan baik lelaki.. nah sekali awek depa pulak yang jeles dengan keakraban kami.. but sayang hanya sebagai kawan...no more than that...

    ReplyDelete
  9. sis akan rasa berdosa bila buat org kecewa..kan kan?

    ReplyDelete
  10. OE hanya mampu mengangguk dengan kata2 kamu...
    hehhe...
    (n_n)

    ReplyDelete
  11. sangat stju...permpuan bila bkwan dgn lelaki...kita akan nyatakn limit kita tp bila lelaki...terkdg mrka slalu mmbri layanan yg berlebihan shgga mmbtkan prmpuan pun trsa something..last2...hmm...tahla..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi