Friday, March 4, 2011

SALAH KE CARI PASANGAN YANG SAMA PERANGAI??



Semalam salah seorang kawan lelaki aku call. Dia selalu gak stalk blog aku ni. Kalau dia tengah baca aku cuma nak cakap "Hye Musa" hahaha..

Masa sembang-sembang dengan dia tu ada sesuatu yang dia kata, yang menarik minat aku.

Dia cakap selalunya orang cakap cari pasangan yang sama perangai tu salah, kalau nak cari pasangan kena cari yang berlawanan perangai.

So aku nak beri pandangan aku pulak.

Aku sangat-sangat la bersetuju. Contohnya kalau sama perangai bab ego, jenis tak mahu mengalah, sama-sama cepat naik angin memang tak sesuai la kan kalau dapat pasangan yang perangai sama macam tu.

Kalau dapat pasangan yang berlawanan perangai pula mungkin akan saling melengkapi sebagai contoh kelebihannya mungkin adalah kekurangan kamu dan macam tu la sebaliknya oleh itu kelebihan dia akan menampung kekurangan kamu itu.

Bagi aku, biar berbeza perangai tapi serasi daripada sama perangai tapi asyik bergaduh jer dan tak serasi.



Gambar Hiasan

10 comments:

  1. kebahagiaan bukan terletak pada keserasian, terletak kepada cara kita menyelesaikan sesuatu masalah, kalau dah jodoh diberkati, insyaALLAH akan bahagia hingga ke syurga, amin. :)

    ReplyDelete
  2. aku pun bersetuju... pasangan biasenye perangai lain2 coz diorg akan saling melengkapi antara satu sama lain :)

    ReplyDelete
  3. salam

    ya2! setuju juga, perangai berbeza itu melengkapi sebenarnya.hehe.xda pengalaman pun :)

    ReplyDelete
  4. lengkap melengkapi gituww.. auwww. hahaha

    ReplyDelete
  5. yg penting serasi n tolak ansur

    ReplyDelete
  6. Hehe..tp law dh jodoh nk buat cmna an.. Yg penting kena saling cuba terima antra satu sma lain.. Xda yg m'beri, xkn adalah yg menerima...

    ReplyDelete
  7. betui betui betui.. biar tak sama perangai, tapi jiwa sama.

    ReplyDelete
  8. hahaha..sgt sweet kalau 2 2, suka buat lawak, tp kalau 2 2 jenis baran mmg x sesuai..sbb nnti xde sape yg nk leraikan..ehe..

    ReplyDelete
  9. musa??sib bek nmaku bukn musa..hehe..
    yeah..prlu cari yg berbeza prngai...brula ngam gitu..klu ngtif2 akn sling mnolak bak magnet yg berkutub selatan diletakkan dengan kutub selatan...(OMG, skemanya ayt aku)

    ReplyDelete
  10. Cantek gamba hiasan tu... hehe

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi