Saturday, March 19, 2011

SAPA KATA JADI ANAK SULUNG TAK BEST???



Sapa kata tak seronok jadi anak sulung?? Mungkin Solihin Zubir ja kot hehe

Ok aku akui memang tak seronok sebenarnya jadi anak sulung.

Selain rasa tanggungjawab tu berat, kalau nak buat apa-apa pon kena fikir adik-adik dulu.

Serius masa aku kecik dulu aku benci jadi anak sulung. Adik-adik yang salah aku yang kena, kadang-kadang aku tak tau apa pon yg jadi tapi aku yg dipersalahkan dengan alasan

"Dah besaq tak kan tak boleh mengalah dengan adik"

Ayat ni memang aku benci sangat. Dulu-dulu mak bapak aku suka guna ayat ni.

Kalau sulung bermakna aku kena mengalah ka walaupun aku tak salah??

Tapi tu dulu masa zaman tak baligh lagi. Pemikiran cetek.

Sekarang ni aku rasa bestnya ada adik ramai.

Kalau tak dak depa sunyi ja rumah.

Bila ada depa, boleh gak buat lawan gaduh walaupun umuq aku ni dah leh jadi mak orang still suka gaduh dengan adik hahaha...

Dan paling seronok bila dapat buli atau mengusik adik. La ni depa plak yang kena mengalah dengan aku dengan alasan

"Aku kan kakak"


Selalunya yang jadi mangsa budak kicik ni la...


Dan juga jadi mangsa ajaran pelik-pelik dari aku hihihi

10 comments:

  1. ngehehehe..yeahhh...dulu selalu kna marah time kecik2..bila besaq lali dah...tapi bila besaq mana kena marah sgt :D

    ReplyDelete
  2. kaklong ni kene banyakkk berkorban...

    gb kaklong.

    mode...takdela excited sangat, hu~

    ReplyDelete
  3. hahaha...besa dah ayt dah besaq tu...slalu dah kena

    ReplyDelete
  4. tudiaaaaaa... serangan balas.. ahahaha...
    btoi.. jd anak sulung mmg besh..
    bleh guna kuasa veto.. haha..
    tp ada jugak pro n kontranya..
    kdg2 diri sindri rsa byk dosa dan x mampu bg contoh teladan kt adik2, tu yg rsa cam nk resign jd anak sulung tu.. hehehe..

    hidup anak sulung! :D

    ReplyDelete
  5. bes jadi anak sulong bile dah dewasa..boleh salah gune kuasa..tapi aku salu gak kena buli ngn deorang..buat air le..beli topup le..dah le bulan2 aku masokkan elaun sebab gosok baju aku..

    ReplyDelete
  6. haha best ape jadi kakak... bile nak baring je bole srh adik amik kan bantal. die nk ke xnk ke kene gak amik. lps mkn bleh srh die basuh pinggan alasan suh die blaja. wakaka!

    aku kakak yg baik..

    ReplyDelete
  7. mai balas singgah dia tang ni....

    jgn maneh sgt nnti kena kencin maneh huahuahuahua.....

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi