Tuesday, April 5, 2011

BILA KISAH LAMA MUNCUL KEMBALI DALAM HIDUP



Tadi baru entry pasal kawen-kawen ni.

Pastu tadi juga adik kepada ex-boy aku ala yang budak perak tu... yang tinggal-kan-aku-tanpa pesanan-terus-kawen-dengan-orang-lain-tu..

Yang mak dia kata dia-terkena-dengan-orang-sabah-sampai-lari-dari-rumah-nak-kawen-sangat-sangat-dengan-perempuan-yang-dia-baru-kenal-seminggu-tu.

Banyak kisah lagi yang terjadi. Memang tragedi Oktober la kisah aku ni..Hmmm...

Malas nak buka cerita pasal tu.

Cuma tadi dalam FB adik dia tu, adala pic anak menakan dia merangkap anak abang dia merangkap ex-boy aku dulu.

Tersentap juga la bila tengok apatah lagi muka mirip dia huhuhu...tetiba sedih plak...

Biasalah orang bercinta ni banyak angan-angan dulu, ceta pasal kawen, pasal anak tup tup dia kawen dengan orang lain. Tinggalkan aku tanpa sebarang pesanan plak tu. Terkontang-kanting aku sensorang.

2 tahun juga aku amik masa nak bina semangat aku semula.

Apatah lagi aku bukan jenis yang cepat terima orang lain dalam hidup aku. Bila aku sayangkan seseorang tu aku akan sayang dia sungguh-sungguh.

Tapi benda ni orang kata dah takdir, mau tak mau kita kena terima gak dengan redha walaupun hati kita ni rasa bagai nak pecah. Disitu la kita dapat buktikan yang diri kita ni bukan seorang yang lemah.

Bila ingat balik kisah lama, sedih oooo.. Susah senang bersama. Dia plak sanggup ulang alik dari Perak ke Kedah semata-mata nak jumpa aku. Pagi mai, petang balik sana dah. Mana nak cari lelaki yang sanggup berkorban cam tu?

Sebab tu la aku sayang gila-gila kat dia. Tapi bila dengar cerita dari mak dia yang dia "terkena" camtu, apa lagi yang boleh aku buat??

Apa yang penting terus melangkah kehadapan dan jangan sesekali lagi toleh ke belakang. Tapi sesekali kita kena toleh ke belakang supaya kita tidak akan mengulangi kesilapan yang pernah kita lakukan.







17 comments:

  1. xgf adam dah ade anak baru 3minggu lepas... -.-' adam tgok anak dia n terbayang..kalau la muka anak dia comel cam adam -.-' kalau gabongn ngn mak dia yg cina celop ni..perghh...

    ReplyDelete
  2. sabaq na gk..xsemua yang kita harap kan menjadi kenyataan...semua tu kuasa allah...kita hanya boleh merancang...allah yang akan tentu kan...

    ReplyDelete
  3. relax gk xmo cm nie juz hanya dugaan ja semua nie...insyaallah la ada khimah di sebalik kenjadi nie..

    ReplyDelete
  4. sabar yea gk mungkin ada hikmah disebaliknya tu ALLAH nak uji kita tu

    ReplyDelete
  5. as'salam...

    ermmmmm....

    camni lah papa khai nk bg tau...

    pengalaman = suka, duka, pahit, manis, senang,susah kita tempoh hidup nih....

    tp tu la rencah untuk mnyedapkan idup kita klu kita sendiri pandai mengadunkan dia bg jadi sesedap rasa yg kita mau...sebab kita lah jd acuan dia...

    renungkan cakap papa khai nih...

    baideway idup perlu d teruskan..
    lepaih x yah la susah nk berlari ke langit....

    (perhhhhh ayat mcm rosyam noor plak dah..) kui..kui..kui...

    ReplyDelete
  6. msa bangun dari jatuh tu paling berat. tapi tak sia2 sebab lepas tu, kita makin kuat dan makin matang.. i always pray for the besh in ur life. ;) jgn isau. saat dan ketika akan hadir.. ;) amin

    ReplyDelete
  7. kuatkan semngt dalam harungi hidup2 mendatang...hehehhe

    ReplyDelete
  8. kuatkan semngt dalam harungi hidup2 mendatang...hehehhe

    ReplyDelete
  9. sebijik cite cinta aku yg dulu tp sekarang bru aku tau ade hikmah suma tu sbb die xbnyk duit+xde keje bagus pon...hahhaha

    ReplyDelete
  10. penah dengar tak guru yang paling kejam di dunia ialah pengalaman. sume ni mematangkan kita. sedar tak sedar kita perkara terbaik jadi kat kita selepas tu..

    bagus la awak x dendam dendam ni...

    ReplyDelete
  11. uiiii...sedih kan..
    sabar ye...nt anis dpt yg lebih baik..

    sori lama xdtg dik..br ni xleh bukak..xtau nape, yg solihin pun..huhu

    mehla baca

    http://qasehraihan.blogspot.com/2011/04/aku-cinta-padamu.html

    ReplyDelete
  12. luper kan kisah siLam...ia tak akan berubah...:) u have to move on... DIA akan beri yang paling baik dan sangat baik lebih sari ex tu nanti.. insyaallah.. asal awak sedia buka hati untuk cinta baru....wish u luck dear...tak mo sedey2...:)

    ReplyDelete
  13. sesungguhnya semua ini ada hikmah...dan mungkin hikmah itu adalah mendapat yang lebih baik...=)

    ReplyDelete
  14. cik gk....akak dapat rasa apa yg gk rasa sebab kak sendiri pernah alami...bukan senang kita nak lupakan sesorang yg pernah bertahkta di hati kita..tapi andai itu pilihan yang buat dia bahagia biarkan dia...

    ReplyDelete
  15. itu smua dugaan...dh ada pnglmn so kita lebih matang n bhati2

    ReplyDelete
  16. salam
    apa nak kata yek..jangan risau awak cantik bebila je boleh carik penganti

    ReplyDelete
  17. jgn sedih2...campak dia biar dia terkontang kanting dgn bini dia...adik kena hepi tau!takmo sedih2

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi