Tuesday, April 5, 2011

GKSB DAH NAK KAWEN?? GOSIP PANAS NI...



Di renjis-renjis dipilis..
Ditepungilah tawar
Hai beras kunyit
ditabur disirami air mawar...


Tudiaaaaa...

Keluar dah lagu pengantin. Awat gedik dah ka nak kawen? GKSB nak kawen dah ka?
Memang nak kawen pon. Perancangan nak tunang hujung tahun ni. 11-11-11, disebabkan ada beberapa kekangan terus tak jadi.

Errr...Sila jangan percaya cerita tipu di atas... Kui3...

Sapa tak mau kawen weh?? Kalau dia kata dia tak mau kawen tu tipu la.. Bukan tak mau kawen tapi sebenarnya belum bersedia nak kawen.

Banyak tanggungjawab sebenarnya. Bukan sekadar nak menghalalkan hubungan tapi banyak benda lagi nak kena fikir. Kita nak hidup dengan pasangan kita tu bukan untuk sehari dua, tapi kalau boleh sepanjang hayat kita.

Sebab tu kalau boleh, kita kena pilih pasangan kita yang boleh terima kita seadanya, baik buruk kita dan paling penting serasi.

Orang kata cari pasangan yang cintakan kita yang lain-lain tak payah tengok, jangan cari perempuan yang memandang harta. Relevan lagi kah benda itu di zaman yang sangat mementingkan duit sekarang ni?? Nak masuk toilet pon kena duit.

Aku sebagai perempuan, memang perlu tengok sama ada lelaki tersebut boleh ke tak nak menanggung kita, iaitu boleh bagi nafkah pada kita. Tapi tak bermaksud, aku akan lepas tangan macam tu saja.

Bila dah bersama ni sama-sama senang kenalah sama-sama susah juga. Mana ada orang nak hidup susah??

Tapi berpada-pada la jangan sampai kita bersikap materialistik walaupun benda itu memang penting pada zaman sekarang,

Memang ada perempuan berkawan dengan lelaki hanya kerana harta tapi ampa sebagai lelaki tak boleh bezakan ka sama ada perempuan tu sungguh2 sayangkan ampa atau hanya kerana duit?

Kalau sekarang rasa tak serasi, asyik bergaduh ja, baik putuskan hubungan tu walaupun sayang sangat kat dia. Jangan jadi cam aku, sebab sayang sanggup bertahan tapi bila sampai 1 masa dia meletup, hmmmm... payah dah la...

Pilih pasangan tu elok-elok, kalau dalam Islam pon memang dah digariskan tentang beberapa perkara yang perlu kita amik kira.

4 perkara tersebut adalah harta, keturunan, kecantikkan dan agamanya.

Pendek kata, tepuk dada tanya hati

=)



15 comments:

  1. gambaq yg bawak tu yang xleh blah tu. ahaha

    ReplyDelete
  2. macam tu lah GK..benda2 kawen ni, kompleks sikit..haish..kdg2, bercinta sampai bertahun2, last2 kawen dgn org lain jugak...

    ReplyDelete
  3. nak kawen jgn lupa ajak sis tau...apa pun..kena pilih yg terbaik.kan???

    ReplyDelete
  4. betul tu sokong gk huhu sb byk tanggungjawab kalau nk kawin ni huhu

    ReplyDelete
  5. hadi: hahaha... tettt =)


    piqah bagus: yea! syoknya nak kawen haha...

    ReplyDelete
  6. cik ciput : GKSB penah mengalaminya.. so kalo bleh pasni xmo bcnta lama2 dh.. huhu


    LM: Insyaallah ajaknya.. harap2 LM leh balik Malaysia time tu =)

    ReplyDelete
  7. MIZZ SUE: Terima kasih kerana bersetuju.. =)


    Efa:tanggungjawab yg sngt besar

    ReplyDelete
  8. stuju sgt ngn statement cik cip0t tu~hehe..jom rmai2 kita kawen taun nih..xpyh la tgu lma2..hahaha

    ReplyDelete
  9. sabar la yunk, u ni cam xsabar2 je...hekhek =p

    ReplyDelete
  10. semoga di pertemukan jodoh yg baik2..amin

    ReplyDelete
  11. tunjuk sket bakal somi xpon buatlah n3..."MARI BERKENALAN DGN BAKAL SOMI GKSB"hehehehh

    ReplyDelete
  12. betul tu. Selain niat nak menghalalkan hubungan, kena fikir juga, banyak lagi tanggungjawab kita yang lain yang kena setelkan dulu. Tanggungjawab pada diri sendiri, famili.

    Apa pun, kalau cik GKSB dah sampai seru, apa salah nye kan? Thehe.

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi