Thursday, April 28, 2011

MAAF GADIS DAN BUNGA



"Matanya lirik-lirik selalu
Rupanya manis-manis ayu"





Tetiba keluar plak lirik lagu Gadis dan Bunga nyanyian Rahimah Rahim kan??

Hehehe..

Sebenarnya ada sesuatu yang bermain di fikiran aku sejak kebelakangan ini. Aku adalah seorang yang suka memerhati (baca:pemerhati).

Memerhati tingkah laku manusia, gelagat manusia. Macam-macam kerenah ada. Adakalanya menghiburkan, adakalanya mungkin tidak menyenangkan.

Tapi selagi kita bernama manusia, kita tidak akan terlepas daripada kesilapan.

Cuma apabila kita sedar akan kesalahan kita, hendaklah kita memohon maaf.


“Tidaklah dapat kita mengenal orang melainkan pada tiga keadaan, iaitu tidak dapat diketahui orang pemaaf melainkan ketika dia marah, tidak dapat diketahui orang yang berani kecuali ketika dia berjuang dan tidak dapat dikenal seorang sahabat melainkan ketika kita dalam kesusahan.”
(Luqman Al-Hakim)


Orang yang paling berani adalah orang berani mengaku akan kesalahannya dan yang memohon maaf dengan apa yang telah dia lakukan.

Kalau kita ada buat salah, ikhlaskan diri untuk memohon maaf dan jangan diulangi kesilapan tersebut ye dak??

Fuhh... Tetiba aku jadi seorang yang serius plak kan? Hihihi

Ini mungkin peringatan untuk diri aku juga.

Hmmm...

Sebenarnya aku exam ni esok. Killer subject la bagi aku~~

Ok la jom stdy. Doakan aku yer kawan-kawan

Jom sambung nyanyi




Gadis Dan Bunga

Berlenggang dia berjalan
Si gadis tersayang manja
Jelingan yang manja

Menuju dia ke kota
Di tangannya penuh bunga
Di hati penuh cinta
Berbagai macam bunga di bawa
Untuk dijual di gerai mama

Matanya lirik-lirik selalu
Rupanya manis-manis ayu

Ramai orang membelinya
Bunga-bunga jualannya
Si ayu, gadis ayu

Datang seorang pemuda
Dapat melebur hatinya
Memetik oh cintanya
Kini berjalan dengan pasangan
Tak hirau lagi dengan jualan

Matanya lirik-lirik selalu
Rupanya manis-manis ayu.

Pic: Kredit to Munet



Senyum Mau Maneh

=D


Sebelum tu apa kata luangkan masa vote GKSB


11 comments:

  1. Suka yg nih ;)

    dah vote !! smoga berjaya !!!

    comey gmbaq , tp kan awat tak amek gmbaq Ipong4 tuh :p


    HAHHAHAHAHHAA !

    ReplyDelete
  2. Agree! Sayang cik gksb yang pemes sikit boleh.. lalala. ^^

    ReplyDelete
  3. amboi la...nostalgia btoi lagu nih..hahaha

    ReplyDelete
  4. peewwwiiiiitttttt...

    hmm..setuju ngan entry nih...sepatah ucapan maaf pun dah cukup kan untuk sejukkan hati...

    ReplyDelete
  5. yeah! senyum mesti mau maneh... ^____^

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi