Monday, April 4, 2011

MANUSIA MANA TAK ADA MASALAH? DAN TERIMA KASIH TANPA ENGKAU AKU LEBIH BAHAGIA



Manusia mana tak ada masalah?

Semua orang ada masalah tapi yang berbeza cara kita handle masalah kita tu.

Kalau kita fikir untuk menyelesaikannya dengan menggunakan jalan yang salah, maka rosak la hidup kita, begitu juga sebaliknya.

Kalau sebelum ni, kehidupan aku agak serabut. Masa tu ada BF pon aku rasa serabut. Asyik bergaduh ja itu ini, semua yang aku buat semua tak kena.

Tak tahu la apa lagi yang dia nak?

Tapi alhamdulillah, dan aku bersyukur sangat-sangat dan aku tak menyesal langsung atas perpisahan itu. Kalau dulu memang aku rasa sedih, kecewa sangat-sangat tapi sekarang ni sket pon aku tak menyesal.

Kalau dulu dalam emosi aku katakan yang aku inginkan lelaki yang lebih baik dari dia dan sekarang dengan akal yang waras, hati yang tenang aku katakan sekali lagi memang aku inginkan lelaki yang lebih baik dari dia.

Lelaki yang boleh buat hati aku senang bersama dia, boleh membimbing aku ke jalan yang benar, boleh menjaga aku, boleh membuatkan aku gembira dan tidak akan sesekali membenarkan aku menangis kerananya.

Dan aku sangat gembira sekarang kerana aku boleh jadi diri aku yang sebenar-benarnya. Tidak lagi rasa terkongkong dan bebas untuk lakukan segala-galanya.

Yang lebih penting sekali, aku tahu apa yang aku inginkan dalam hidup aku. Jadilah diri sendiri daripada cuba jadi diri yang orang lain inginkan.

Kepada kamu Mr S, semoga kamu berbahagia dengan dia. Itu pilihan kamu, so kamu hadapilah pilihan kamu itu dengan sebaiknya.

Aku??

Aku cukup bahagia sekarang, dan lebih bahagia dari kamu

=)






12 comments:

  1. bila GK mula meroyan..sabaq naaa..kami adik2 ad ja nie

    ReplyDelete
  2. kadang-kadng,kebahagiaan kita adalah tanpa dia:)
    keep it up!

    ReplyDelete
  3. aah kan adi...meroyan pe Gk neh,haha
    sabaq naa, juan kan ada...=p

    ReplyDelete
  4. Mr.N...syohhhh....syoooh...hik...nk jugak nempek kt sini

    ReplyDelete
  5. betul2.. coba tangani dengan baik.. insyaallah masaalah leh selesai..

    ReplyDelete
  6. sabaq na~~ insya allah laki tu akn dtg.. mybe bkan skrg.. wnita yg baik untuk laki yang baik :)

    jemput singgah ANASAURUS :)

    ReplyDelete
  7. janji cik GK bahagia skarang..kan..kan..

    ReplyDelete
  8. gk oh gk sabaq ja la..hahhah boleh tahn la entry nie..hahaha

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi