Friday, April 15, 2011

NAMA & SIFAT SAYA ~ HIDUP KALAU TAK KEDENGKI KAT ORANG TAK BOLEH KA??



TIBA-TIBA TERGERAK HATI NAK TEST NAMA DAN SIFAT YANG DALAM FB TU.

SO INILAH KEPUTUSANNYA




Boleh kata kebanyakan tu betul la kecuali 1 ja tak betul. Yang mana biarlah rahsia hehe...

Bab berterus terang dan suka mengkritik tu memang agak betul. Aku kalau ada tak kena ka, ataupun apa yang aku rasa aku perlu tegur, aku akan tegur direct.

Tapi apa yang aku tegur tu memang ikhlas dari hati, dan aku bukan jenis yang suka simpan dalam hati. Sebab tu kadang-kadang ada yang kata mulut aku lazer haha...

Tapi opkos la nak tegur orang tu kena ada adab dan cara yang betul. Kalo dok main sound ikut dan ja memang nak kena makan penampaq la jawabnya. Kalo dengan aku, siap penumbuk aku hampir layangkan pada sorang budak pompuan ni. Memang kojaq gila la pangai main sound ikut dan ja.

Mungkin semua ni ada kena mengena dengan pangai aku yang suka memendam perasaan kot. Kali pertama aku diam lagi, kali kedua dok ulang pangai yang sama lagi aku boleh sabaq lagi, masuk kali ketiga cari pasal lagi meletup la jawabnya.

Ampa pon kan kalau orang dok cari pasal, tak kan ampa nak biaq ja. Yang aku dok biaq ja la tu yang dia hampir pijak kepala aku.

Dalam hidup ni bukan senang kita nak percaya kat orang. Kadang-kadang orang yang kita dok percaya tu la buat taik kat kita. Mesti ampa semua pon ada pengalaman yang sama kan?

Aku dah banyak kali kena anaiya dengan orang. Semua tu sebab perasaan dengki. Dan aku juga pernah dibuang keja gara-gara dianaiya orang. Terlalu percaya sangat kat orang cam tu la jadinya.

Dan baru-baru ni sekali lagi aku terkena. Kalau aku buka cerita habis malu satgi budak tu. So kita pikiaq macam ni la. Biar la orang nak buat apa pon kat kita, kita jangan sesekali kita balas perkara yang sama kat orang. Biar Allah saja yang balas.

Dalam diri tu jangan la ada perasaan dengki. Kalau ada tolong la buang jauh-jauh perasaan tu, Kena ingat, kita kat dunia ni hidup sementara ja. Nikmat yang Allah bagi tu bila-bila ja dia boleh tarik balik.

Dan ada sesuatu yang ingin aku kongsikan lepas tengok 1 drama ni petang tadi.


DIALOG DRAMA:"KALO KITA BUAT BAIK BERGUNUNG-GUNUNG PON, KALO SEKALI KITA BUAT SILAP, HAT TU LA DEPA DOK CANANG 1 DUNIA"

DIALOG GKSB: "KALO HANG DOK BUAT JAHAT KAT ORANG, ORANG AKAN INGAT SAMPAI BILA-BILA, HANG BUAT BAIK PON ORANG XKAN PCAYA DAH"



8 comments:

  1. hahhahh sama cm angah nie kan...hahahah

    ReplyDelete
  2. betul tu...hat tu la y di ingat..kebaiakn org tu xkan d egt...ngeh3

    ReplyDelete
  3. betul, skang nie bnyk yg ske berhasad dengki....

    ReplyDelete
  4. sampai kene buang keje? teruknya org yg manganiaya tu!

    ReplyDelete
  5. ERMMM....

    ERMMM....

    ERMMM.....

    NO KOMEN..

    ReplyDelete
  6. besala manusia.. ingat yg jahat2 ja..
    kesian.. yg nk insaf, truih xjd insap.. haha..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi