Wednesday, May 18, 2011

DYE RAMBUT BOLEH DIBAWA SEMBAHYANG KAH?? AKU SUKA JAWAPAN FIZZ FAIRUZ BILA AWAL ASHAARI BERTANYA PADANYA TENTANG DYE RAMBUT


Semalam aku tengok rancangan Fuhh kat TV 3.

Pengacaranya adalah Awal Ashaari dan Artis jemputan adalah



Fizz Fairuz


dan juga


Shafie Naswip




Tapi aku tertarik dengan pertanyaan Awal Ashaari pada Fizz Fairuz.

Lebih kurang macam ni la Awal tanya pada Fizz Fairuz pasal rambut sebab Fizz Fairuz antara artis yang tak pernah colour kan rambut.

Fizz Fairuz jawab "Saya sembahyang". Simple je jawapan dia.

So maksudnya boleh katakan yang dye rambut kebanyakan tak halal. Tapi Awal Ashaari kata ada yang halal.

Sepanjang pengetahuan aku, walaupun ada dye yang dikatakan halal tetap tak sah dibawa sembahyang, kecuali inai. Kalo salah tolong betulkan aku.

So lebih baik tak payah dye kan rambut. Rambut hitam lagi menawan kan?

Senyum Mau Maneh

=)



Minta tolong VOTE Makaseh


29 comments:

  1. kalau nak tau, yang depa maksudkan halal tu adalah tiada unsur gelatin haiwan haram dalam tu, tapi tetep taleh pakai. hanya yang leh digunakan tu inai, yang lain tidak.

    tu sepengetahuan Nadh. maceh.

    ReplyDelete
  2. like. tu gmbr baru shafie ke? -___-" aiyak..

    ReplyDelete
  3. whoaahh ! tak penah jmpa lagi artis yg bg jwpwn cm tuh. simple answer but complete ! tabik la kat fizz.. ^__^

    ReplyDelete
  4. cek pun tgk juga semalam......

    ReplyDelete
  5. suka la jawapan fizz tu..ringkas tapi padat..(",)

    ReplyDelete
  6. hehehe..cuba tanya fasha sandha,

    ReplyDelete
  7. jwapan baekkkkkkk punyer...i like..

    ReplyDelete
  8. ohhh..saya adore sangat dgn fizz fairuz..suka lakonan dia..tmbh2 kalau dia bawa watak kelakar..^_^


    setahu saya pun inai je dye rambut yg halal..yg lain2 tu bahan kimia je..memang haram la kot..

    cube dengar ceramah ustaz azhar idrus ni kalau nak jelas..http://www.youtube.com/watch?v=VSLlxq_v2eM

    ReplyDelete
  9. jawapan standard nak menegakkan benang basah.......

    ReplyDelete
  10. hoho.. cik rimau pun dgr inai je yg boleh bwk smyg.. mane de dye halal.. huhuhu

    ReplyDelete
  11. tgk jgk smalam!!!!terpempan awal.kahkahkah.pnah tgk rancangan apa ntah,tp mmg comfirm dye ni XDA yg sah.

    ReplyDelete
  12. memang tak halal pun dye rambut ni. yang betul2 pasti halal dye dengan inai. tu je. so tak payah la gatal2 nak dye guna pewarna rambut yang lain2 tu. walaupun orang cakap halal. tapi tak semestinya. maybe sebab nak lariskn jualan tu sebab tu orang cakap halal. ye tak?

    ReplyDelete
  13. TAk ramai yang sedaq atau pun buat2 tak sedap..tp itu mmg hikikat

    ReplyDelete
  14. simple tapi menyentap jawapan dia.....

    ReplyDelete
  15. bukan nak sentapkan.dah dye rambut,sah ke solat.malas nk ckp pnjg,nanti org kata kita bukan tuhan nak kata org tu sah solat ke x.

    ReplyDelete
  16. jawapan fizz fairuz yg ringkas tp penuh bermakna...

    ReplyDelete
  17. Haha.. mmg best jawapan dia.. agak2 awl terasa x?

    ReplyDelete
  18. terbaikkk lah fiz feruzzz .
    ustaz aidil la katakan , kehkeh


    *syafie tuh sapa ? pelakon eh ? tak knal=.=

    ReplyDelete
  19. btol2.. semalam pun sy tgk gak Fuhh! mmg sokong ngan jwpn Fizz Fairuz tu . Hhehe :))

    ReplyDelete
  20. btol2.. semalam pun sy tgk gak Fuhh! mmg sokong ngan jwpn Fizz Fairuz tu . Hhehe :))

    ReplyDelete
  21. yeahh! suka jawapan dia (:

    untung laa Almy nanti ;D

    ReplyDelete
  22. kak su pun suka jawapan dia malam tadi..hihi

    ReplyDelete
  23. amboi kalau boleh dia nak tulis satu entry tu kat tajuk..hahahah..

    ya.inai je sah semayang.xdak istilah halal ke x.. sbb x telap air..

    ReplyDelete
  24. dye mmg halal, tapi kalau pakai, air tak leh nak masuk dalam rambut. maka xsah wuduk.

    fizz ok tapi artis tetap artis

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi