Sunday, May 29, 2011

KARAS DAN MENERAM~APA TU???




Aku baru balik kenduri classmate aku masa sekolah dulu kahwin.

Sampai sekerat jalan baru teringat, kamera tertinggal. Aduyai~ Frust...

Tapi kan yang bestnya, gift yang aku dapat selain bunga telur dan gula-gula aku dapat kuih yang memang aku suka.

Iaitu kuih Karas



Sedap sungguh..Ingat lagi masa aku kecik-kecik dulu memang suka sangat makan kuih ini.

Satu lagi kuih yang aku suka adalah meneram. Kalo orang utara panggil coq negham. Tudia pekat sungguh. Ataupun juga dikenali sebagai telinga keling kalau kat tempat lain.



Meneram.


Sedap... Nyum nyum...

Jom la kita memeriahkan kenduri. Aku tau musim cuti sekolah ni kenduri berlambak-lambak cuma tuan badan ja tak kenduri lagi

Hehehe...

Kalau tanya aku bila lagi, mungkin lambat lagi kot. Errr...Yeke??

6 comments:

  1. ohh tu kuih meneram eh?sy sukaa..

    (psst kalo ade termasuk komen pelik dr saya sila delete ye..blogspot wat hal)

    ReplyDelete
  2. huhu..best oh dua2 jenis kuih ni..kalau makan kuih karas ni mesti berseredak...coq penegham ni kalau masuk angin x best..

    ReplyDelete
  3. meniram kot, bkn meneram, mengeram lg bkn kot ...

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi