Wednesday, May 25, 2011

KENAPA PERLU BEGITU???





Kita selalu berfikir,


"Kenapa hidup aku macam ni? Kenapa hidup aku bukan macam si polan itu? Kenapa macam ni? Kenapa macam tu?"



Kita selalu merungut itu ini. Itu tak kena. Ini tak kena. Tapi adakah kita check diri kita kembali apa yang tak kena dengan diri kita?


Kita selalu menyalahkan orang lain dan tanpa kita sedar, kita yang bersalah. Dan lebih bersalah kalau kita langsung tak sedar akan kesalahan kita.


**Sigh


Hidup ini bukan hanya diri kita, bukan hanya semata-mata diri kita sahaja tapi fikirkan orang sekeliling. Fikirkan yang kita hidup bukan untuk diri sendiri tapi untuk semua orang yang sayangkan kita. Jangan jadi pentingkan diri sehingga mengabaikan orang yang kita sayang.


"Kenapa orang tidak memahami aku?"


Untuk membuatkan orang memahami kita bukan mudah. Sedangkan kita sendiri tidak pernah paham dengan diri sendiri jadi bagaimana?



Tepuk dada tanya hati~~GKSB


Layan lagu ni jom



8 comments:

  1. ermm... betul tu, kenapalah kite selalu suarakan persoalan yg sebegitu ek? =(

    * kite tag awk dalam contest senyuman ceria ! sesuai dengan tagline awak!=D "senyum mau maneh" =)

    ReplyDelete
  2. jangan salahkan hidup itu diatas kegagalan diri sendiri untuk mngenali siapa diri kita yg sebenarnya...

    ReplyDelete
  3. sabaQ.. apa2 cita la kat Nadh..

    ReplyDelete
  4. kadang tu kita tak nampak kesalahan sendiri sebab over sangat rasa diri hebat, superb. semua betul..

    hidup bukan untuk diri sendiri je. yeah!

    lagu tu sungguh best!

    ReplyDelete
  5. @katekatekite

    manusia sentiasa berfikir...

    thanks tag GKSB yer =)

    ReplyDelete
  6. @inilahaku

    selagi bernama manusia, kita tidak akan sesekali terlepas dari kesilapan

    cuma yg bezanya adakah kita akan sedar kesilapan kita itu

    =)

    ReplyDelete
  7. @asada

    yeah..hidup bukan untuk diri sendiri..

    lagu tu untuk mengenang kembali nostalgia hehe

    ReplyDelete
  8. betul diri sendiri pun tak pham..cm ner nak mengharap org lain faham..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi