Thursday, May 19, 2011

RINDUNYA ZAMAN KANAK-KANAK




Semalam adalah malam penuh nostalgia di group Kami blogger utagha bila masing-masing dok mengenang kenangan masa zaman kanak-kanak dulu.

Pak Cu Sofi pon ada buat entry pasal ni.

Jom mengenang zaman kanak-kanak bersama GKSB.


Sapa pernah makan biskut ni??



Mesti ampa pernah makan kan? Aku tak tau nak panggil biskut apa, tapi masa kecik-kecik aku panggil biskut gula warna-warni.

Kalo dah nama budak-budak mesti dok makan gula dia ja, biskut buang. Tapi aku suka makan dua-dua. Sedapnya hehe....




1 lagi makanan feveret aku, ni buble gum perisa. Sekupang ja harga dia dulu. Aku suka beli banyak-banyak. Bukan apa, sedap sebab dia rasa grape.






Dan 1 lagi semestinya yang jadi feveret ampa semua masa zaman kecik mesti biskut kapal terbang betul tak?




Dulu beli 5kupang pon dapat banyak. Zaman sekarang ni mana ada dah biskut ni harga 5kupang.

Memang rajin sungguh aku p beli dulu. Rasanya pedas-pedas sket. Tapi sekarang ni jarang dah ada biskut kapal terbang ni. Kalo ada pon, rasa dia dah tak sama macam dulu.

Sekarang ni kurang sedap la, tak tau la pasaipa.



Ha sapa suka makan gula-gula getah ni?? Siap ada tatoo lagi kat kertas pembalut dia. beli banyak-banyak pastu dok lawan tempek kat tangan. Hehe... Bila dah kena marah baru hegeh-hegeh nak p basuh.


Harganya sekupang juga.




Ala lagi ni.

Ampa tau belon ni.




Kalo nak tiup, picit kat tiub warna kuning tu, pastu masuk dalam mulut kulum-kulum baru tiup.

Rasa belon ni macam pedas-pedas sket.

Kalo belon dah pecah main tempek kat dahi sambil dengar dia meletup-letup hehe





Seronokkan bila dapat mengimbau kembali kenangan masa kecik-kecik dulu. Terbayang-bayang dah kat mata ni. Teringin nak kembali ke zaman kanak-kanak tapi mana mungkin???




KLIK BANNER UNDI GKSB TQ


16 comments:

  1. kecik kecik , mimin pun suka gila makanan nihh sume . lagi2 biskut yang ade gula tu . nyummi . nan belon uhh . wahhahah . sampai skrg lagi main and makan ni sume :D

    ReplyDelete
  2. oo.haha aku panggil biskut butang. heh:D sedap2

    ReplyDelete
  3. belon tu skrg cr pom da susah jmpak . hee .

    ReplyDelete
  4. hah cik GK buat dah..huhuhu..idea..oh ..idea..bila nak mai ni..sampai ada rimau dah kat dlm blog nun..huhuhu...

    ReplyDelete
  5. HAHAHA

    sama!

    kite dulu pun makan and main bende yang sama! =D

    cume kopok kapal terbang tu je tak/jarang.

    lagi satu nak tambah, gula gula sebatang panjang belang belang, kata atas die ade ikat dgn cincin!

    suke giler! haha, beli gula2 dapat cincin! =D

    ReplyDelete
  6. Biskut kapai terobang tu best...tara nak sampai mulut tu dok buat aksi kapai terbang, sekali dgn bunyi..haha

    ReplyDelete
  7. nostalgia betoi la..hahaha


    teringat zaman2 beringus tu. hahahhaaha

    ReplyDelete
  8. haha..suke sangat main yg bawah skali tuh..lagipon kalo isap,berangin jer rasa..hahaha

    ReplyDelete
  9. aku suka beskut butang ngan belon tiup tu aje..belon tiup??hhahah

    ReplyDelete
  10. sonok la imbau knangan masa lalu. :D syok plak terfikir masa tu. :D andai dapat ku undur masa.. :P

    ReplyDelete
  11. waa...rindu nye zaman kicik kicik...nak belon tu..katne boleh dpt eh?da xnmpak da skng..T_T

    ReplyDelete
  12. pergh..mmg nostalgia...mmg suka sgt biskut yg manis tu..suke amik yg bhgn manis/atas je...haha..bskut kapal terbang..perghh..mmg sodappp..terliur nye...kenangan tol...

    ReplyDelete
  13. Haha.. this bring back memories. Suka coklat udang yang kulit dia bila letak kat lidah terus cair. huhu. ;p

    ReplyDelete
  14. betui2....semua tu rasa2nya pernah makan....

    ReplyDelete
  15. syok la..ahaha..skunk mna ad da cm nie..susah nk dpt dah tau tak..ahaha

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi