Monday, May 16, 2011

SELAMAT HARI GURU: 5 BUAH SEKOLAH AKU MENUNTUT ILMU =)



Hari ni 16 Mei, Hari Guru.


Banyak kenangan semasa kita bersekolah. Dari kita tak tahu apa-apa, kita kenal ABC, 123, mengeja, membaca dan mengira.

Sungguh besar jasa guru kan?

Tapi sayang guru-guru sekarang tidak dihargai dan disalahkan jika ada guru yang merotan pelajar jika pelajar melakukan kesalahan.

Masa aku sekolah rendah dulu, aku ingat lagi, Ustazah Salma selalu cubit perut. Tak ingat bacaan ja perut menjadi sasaran.

Cikgu Hajijah, cikgu dari Sarawak, tak buat kerja sekolah jer, dia kahwin kan kami dalam kelas hehehe...

Cikgu Hanif dan cikgu shafie, cikgu yang banyak mengajar aku main bola tampar.

Cikgu Mokhtar, yang treat aku main bola baling.

Fuhhh jasa depa dan semua guru akan ku ingat.


Selamat Hari guru kepada guru-guru di

Sekolah Kebangsaan Langkasuka, Yan

Sekolah Menengah Yan,

Sekolah Menengah Kebangsaan Syed Mohamed Al-Bukhary Alor Star

Sekolah Menengah Teknik Kangar

Sekolah Menengah Tungku Abdul Malik, Alor Star

dan kepada semua yang bergelar guru.



Guru umpama lilin yang membakar diri



2 comments:

  1. ada jugak denda kawen - kawen..kekeke

    ReplyDelete
  2. uiiitttt..banyak nyer skolah anysss..hihi..

    samat ari guru anis..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi