Tuesday, May 31, 2011

SHAWLS VS TUDUNG BAWAL





Sejak trend memakai shawls ni, memang aku dah jadi peminat setia shawls. Boleh kata macam-macam jenis dan corak aku ada, tapi aku lebih suka pakai warna hitam.

Lepas tu wujud plak tudung syria, tapi aku masih tetap dengan shawls. Sekarang ni dah macam-macam gaya tudung ada. Tudung bawal yang dulu harga mencecah berpuluh-puluh ringgit dah jatuh harganya.

Sampaikan ada yang harganya RM 10 ja tudung bawal tu cuma kain dia biasa-biasa ja la. Kalo dulu kain biasa-biasa pon dah RM 20 lebih, sekarang ni memang murah dan jarang dah orang dok jual tudung bawal gara-gara trend baru tudung yang beraneka jenis ni.

Cuma jenis aku, memang tak berani mencuba yang pelik-pelik. Ada ja yang aku beli, sampai sekarang aku tak pernah pakai. Bila tengok orang lain pakai lawa, bila diri sendiri nak pakai rasa cam pelik plak. Itu la aku kot hehehe..

Sebab tu aku lebih selesa pakai shawls sampai sekarang.




Shawls hitam menjadi pilihan sebab senang, kalo tak iron pon tak nampak sangat kedut-kedut hehe




Ahad lalu, aku menghadiri kenduri kawan sekolah aku dulu. Disebabkan tak ada shawls yang warna sama dengan baju, aku cuba pakai tudung bawal. Mula-mula tudung depan dok kelepek juga hahaha... Lama tak pakai, tak berapa nak menjadi plak.

Tapi bedal jer. Dengan baju kurung gelebeh, (mak sedara aku punya sebab tak payah iron) drive kereta ke Jalan Pegawai sebab dah janji dengan sorang blogger ni nak jumpa.

Bukan apa nak cepat punya pasal. Bila dah berjanji dengan orang ni, aku tak suka orang menunggu aku lama-lama. Nak tak nak cari jer baju yang mana senang nak pakai haha..

Aku ni memang jenis kalut sket, mai kelam kabut memang jadi lagu tu la.

Dan hasilnya jadi la macam ni



Pon bolehhh...


Hahahaha...




22 comments:

  1. pakai tudung saji lagi senang.
    iron pon takyah.
    kedut pon tak nampak
    wakakaka
    :D

    ReplyDelete
  2. hehe! aida pun dah jatuh cinta dengan shawl! ;)

    ReplyDelete
  3. perrrhhhhhhhh...laen plak muka tuh kn..sungguh gambar ini pandai memaen dgn aku..ahaha

    ReplyDelete
  4. lain betul muka cik gk lau pakai tudung bawal.. hehehehe....

    ReplyDelete
  5. Betol tuhhh , tgok org pakai cantik jaa tp bila kita nak pakai rasa pelik and segan :D

    ReplyDelete
  6. dah lama tak pkai tdung bwal =.=
    heee
    ala pakai yg mana pom sama ja selagi mntup aurat ~
    ^_______^

    ReplyDelete
  7. cik GK cpt gimme 5.. piqah suka pakai shawl itam gak..haha

    ReplyDelete
  8. He3, nampak lain bila pakai ikan bawal, ehhh tudung bawal...

    Entry terbaru -> 10 Kemalangan Paling Mahal Dalam Sejarah Manusia... (",)

    ReplyDelete
  9. tudia cik GK sweet! suka la pic pakai tudung bawal tu. comey hoih~

    ReplyDelete
  10. comey ja cik GK..

    KSP-hamboi dapat bini nak pakai tudung mcm2 baru tau..hahaha

    ReplyDelete
  11. lagi selese pakai tudung biase jew... hhehehe...

    peakai selendang x reti nak lilit.. hehhehe

    ReplyDelete
  12. uittt..nmpk kurus dgn bawal tu..hehehehee

    hai anis..lama xonline cni..sori..
    bz kejar penghutang xbayar utang..

    tau sapa penghutang tu??huh

    http://qasehraihan.blogspot.com/2011/06/entry-panas-hati-pendekar-berkuda.html

    ReplyDelete
  13. pakai tdg bawal buat pipi gebu kite nmpk kurus + slim melim ;)

    ReplyDelete
  14. nmpk sgt hg pemalas nk iron tudung...hahahahhahaha

    ReplyDelete
  15. ehhh..comel jugak cik GK pakai tudung bawal nieee...hehehe :D

    ReplyDelete
  16. kak ngah saya je, ada 6-7 pasang shwl hitam. ades, boring tul~~

    ReplyDelete
  17. bntuk muka tletak el0k bila pkai tdung bwal~hehe..jujur taw!! ^_^

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi