Thursday, May 5, 2011

ZAMAN KANAK-KANAK YANG INDAH UNTUK DIKENANG



Zaman kanak-kanak memang cukup indah untuk dikenang. Tapi tak tahu la kenapa aku selalu nak melupakan zaman kanak-kanak aku.

Dan tadi, tiba-tiba ada seseorang mengingatkan aku kembali pada zaman kanak-kanak aku.

Budak mana yang tak nakal lebih-lebih lagi budak kampung macam aku ni. Mandi sungai tu memang benda wajib yang aku selalu buat. Apatah lagi belakang rumah tok aku tu sungai ja.

Panjat pokok tu tok sah kata la, dalam banyak-banyak pokok, pokok cermai dan pokok manggis la yang paling dasyat sekali aku panjat haha..


La tak tau ka buah cermai tu yang mana??

Ni gambaq dia...Ehsan dari google




Fuhh...telan ayaq liuq aku tengok pic ni. Sedap kot kalo menyicah tak pon buat jeruk nyum nyum.....

Gara-gara jeruk cermai juga aku pernah buka puasa. Terliur punya pasal, aku p buka posa sedangkan masa tu dah petang, ada beberapa jam lagi ja masuk waktu berbuka hahaha.. Masa tu tak ingat plak darjah berapa.

Tapi apa yang paling best bila aku dengan sepupu aku p terjun kolah dalam rumah. Kalau orang utara ni panggil koc ayaq.

Koc tu kita tahan ayaq buat mandi, kami ni p berendam dalam tu hahaha... Seronok la dok huha dalam koc ayaq tu, sekali masuk tok wan aku, mengamuk dia. Kena la rembaih (pukul) dengan penyapu lidi, ha... melalak kami 3 orang bila kena rembaih ni. haha...

Aku memang nakal la masa kecik-kecik dulu. Walaupun aku paling muda antara sepupu aku iaitu kak yong dan kak ngah, tapi boleh kata aku la "kepala" kalau nak buat apa-apa pon. Idea banyak, orang utara kata akai jenuh.

Tu belum masuk bab menyorok atas siling lagi tu hahaha..

Bila buat salah, takut punya pasal, p panjat siling nyorok dalam tu. Panas kot. Dengan berhabuk. Aku pon tak tau macam mana aku boleh p menyorok atas tu.

Apa-apa pon kenangan zaman kanak-kanak memang terbaikkk...


Aku dan Adik aku.


Kalau ampa nak tau cerita lagi mai jenguk VERSI ADIK aku plak...




Plezz klik di bawah untuk VOTE, Thanks

17 comments:

  1. tudiaaaaaaa! dah p tojah adik cik gk ^_^

    ReplyDelete
  2. uish!!!buah cermai!lama tak jumpak.haha.dulu cheq tumbuk,pastu gai dengan toyu dgn sos.sedap!

    ReplyDelete
  3. hamboi aihhhhh...ligat sakan noh panjat syiling buat nya ank tikuh masuk lam suaQ bru reyau tak dak sora....pa pn de best entry la...hahah tingat gak aih zaman dak2 techek dolu2....

    ReplyDelete
  4. warhhh selonoknye zaman kecik2 dia.. tetiba teringat jatuh basikal... huahuahua...

    ReplyDelete
  5. walawey ligat ngat noh panjat syiling buat nya nak tikuih masok lam kain bru reyau tak dak sora...haha pa pon mmg de best la entry nie buat cik AngguR trkonang zaman kechek2 dolu......hahahaha

    ReplyDelete
  6. kembang dh pipi tengok muah cermai..

    ReplyDelete
  7. hahaha ! saya pon kuat gak panjat pokok dulu.. kat kampung la.. bandar takdek pokok..huhu -.-'

    ReplyDelete
  8. nice enrty yaww..me too ada jugak kesah zaman kanak2 yg seronok..

    ReplyDelete
  9. ohhhh..buah cermai...dulu ada pokok ni dpn umah..tp kena tebang dh T_T

    ReplyDelete
  10. mmng best wktu knak2...time tu fikiran suma ingat nak mainnnnn jer..

    skang ni dah besar mula la tringat kenangan dulu2....huuuuu tacin tacin

    ReplyDelete
  11. tttttttttuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu ddddddddddiiiiiiiiiiiiiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...hehe

    ReplyDelete
  12. ganaih gila minah nie. cheq pon tau panjat pokok jugak. tapi baru nak panjat dia turun balik. hahaa. ^__^

    ReplyDelete
  13. rindukan zaman kanak2?
    skang tak boleh dah buat tuh sume. hee

    eyh.suke gile buah cermai. kecur airliur tgk nih :P

    ReplyDelete
  14. Uihh.. lama gila tak makan buah ni.. La ni macam payah lak nak jumpa.. huhu

    ReplyDelete
  15. olololololo..comellnyee gksb waktu kecikk..sukee tgokk!..kalah eyka macm ni..jelesss~ hehe:P

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi