Wednesday, June 29, 2011

CINTA MUKA BUKU





Zaman sekarang Facebook dah jadi sajian hari-hari. Kalo tak buka Facebook tak sah hidup ye dak?? Bila dah ada FB macam-macam status kita boleh baca. Sepatutnya What's on your mind kena tukar la what's your problem? Ok tak?


Kadang-kadang aku gelak sorang-sorang bila baca status FB orang (kemain gelak kat orang sedangkan tak sedar orang dok gelak kat aku) keh3...


Tak kisah la tu cuma selalu kita tengok FB bebudak yang tak berapa nak matang lagi dah pandai nak baby sayang. Sekali tengok kat info baru form 2. Lepas tu kalo kat album kompom-kompom la ada gambar ngan BF/GF segala. Ejaan plak mesti la banyak kiteeewww iteeeww sukeeee....


Bila dah putus dok pulun delete gambar plak dah. Hahaha macam-macam. Nama pon bebudak. Tapi kalo yang tua bangka dok buat macam tu macam mana plak??


Apa-apa pon bagi aku guna la Facebook ke jalan yang sepatutnya. Jangan bila marah keluar ayat-ayat makian yang tak sepatutnya sebut habis yang kat bawah tu tak kira jantina. Kalo orang tua-tua tengok, sedara mara tengok kan tak manis tu.


Dari ayat-ayat makian tu orang dah tau macam mana perangai kita. Pada bebudak yang bawah umur tu jaga kelakuan sama. Ni gambar yang dok isap rokok pon letak juga dalam FB sedangkan kamu tu sekolah lagi.




Gambar Hiasan



Dan jangan tak tau berkemungkinan juga kita akan jumpa jodoh dalam Facebook. Tapi jangan mudah percaya, salah orang buruk padahnya. Apa-apa pon semua bergantung kepada niat kita. Kalau niat kita baik insyaallah semua akan jadi baik, kalo niat tak baik banyak masalah yang akan timbul.



4 comments:

  1. hahaha~bese tgk budak sekolah yg xmatang n chia2 je yg post gile emo murahan nye status,.

    ReplyDelete
  2. percaya kan pelangi? betul ka ni???

    .....

    zaman skrg ni dah moden, cari jodoh pon pakai fb watde lah. haha

    ReplyDelete
  3. Dah 2 hari pak lan tak tgk facebook percaya x?

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi