Monday, June 27, 2011

JUVANA EPISOD 10 | LAGI CERITA PASAL BUDAK KEDAH



Mesti ramai yang duduk di depan TV tadi tengok Juvana kan??

Memang sangat menghiburkan apatah lagi bila ada watak Kedah yang dilakonkan oleh Fimie Don. Memang best kot dia berlakon. Tak larat nak gelak tengok telatah dia.

Dan paling best sekali cara dia cakap utara memang piaw la...Tak bunyi janggal langsung macam pelakon-pelakon dewasa lain contohnya dalam drama-drama lain yang kita tengok cuba cakap utara tapi tak berapa nak jadi.







Kalo ampa tengok cara KEDAH cakap guna kami-ampa macam tu la orang utara dok guna. Ala macam aku guna tulis dalam blog ni guna ampa. Ingat KEDAH ingat la GKSB hehehe...

Kalo ampa tengok budak-budak utara cakap, guna kami-ampa memang seronok. Macam aku la kecik-kecik dulu hehehe..

Tapi yang tak syoknya bebudak sekarang ni dok cakap aku-hang. Umur baru 5 tahun. Rasa macam kurang sopan plak. Kita yang dewasa ni tak pa la kan? Keh3.....

Apa-apa pon JUVANA malam ni memang best. Walaupun babak debat tu macam tak berapa nak kena sebab tak ikut peraturan debat yang sebenar. Nama pon drama ye dak??

Tak sabar nak tunggu sambungan seterusnya. Komeng anak mak dah kembali.

Jom tunggu episod seterusnya minggu depan

Oh yeah~~

18 comments:

  1. wahhhh suka jugak...tak sbq nk tggu mggu dpn...cara dia cakap cam kami gak la....suka guna kami hmpa....hehe...rasa cm dia jer bunuh mak daim...huhu

    ReplyDelete
  2. betul-betul best kan :)

    Juvana tak pernah miss :) haha

    ampa kan orang utara ( erk! betul ke cara cakap macam tu?) hehe

    ReplyDelete
  3. juvana the best drama mlyu yg pnah wjud :)

    ReplyDelete
  4. tapi kalau dengaq betoi2..
    ada gk tergeliat sket2 budak tue ckp utagha...kalau peghasan laa..hehee..

    ReplyDelete
  5. mmg bantai gelak la bila budak KEDAH tue bercakap.. ada je bnda yg nk diejek.. hihihii..

    ReplyDelete
  6. best lah citer ni...memeng sentiasa tunggu tiap2 minggu

    ReplyDelete
  7. alin memang follow cite nih.. sanggop cari kedai makan yang pasang cite nih.. hahha..

    ReplyDelete
  8. dak kedah tuh loqlaq n nakai~tp best..hahaha

    ReplyDelete
  9. Drama2 Melayu ini banyak yg best2 termasuk la Juvana ni, mmg aku minat tapi selalunya ending tu yg kadang membuat aku kecewa sikit, sad ending ....

    ReplyDelete
  10. @FRAME

    kalo penang lagi syok siap ngan kepala lg dok goyang2.. hehe

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi