Friday, July 1, 2011

MUSIM BUAH ~ MAKAN SAMPAI PENING



Kelmarin, aku berkesempatan balik kampung kat Yan Kedah. Sekarang ni plak musim buah aku ikut walid aku ke dusun dia.

Ada apa kat dusun tu??

Ada buah ni...


Manggis


Perghh terbaikkk.... Time kami sampai plak ada orang dok panjat pokok. Walid aku upah orang suruh panjat.


Sambil-sambil tu kami lepak kat rumah yang sedang dibina ni. Bila walid aku pencen nanti nak duduk kat sini.


Teratak Walid


Tapi cuaca masa tu hujan plak. So buah tak dapat banyak. Ada la dalam 2 raga. Dalam 42 KG dapat. Dan buah manggis ni akan dijual kepada pembekal.


Ni sebahagian dari buah manggis yang berjaya diturunkan dari pokok keh3...




Alang-alang dah ada depan mata, pulun makan tak kira la. Pastu siap makan durian lagi. Mai malam sakit kepala. Hehehe

Sekarang ni aku dok perangat sepupu-sepupu aku yang kat KL suruh balik kampung kalo nak makan buah.

Teringat plak masa arwah wan aku masih ada, aku selalu ikut arwah Wan cari Durian kat dusun. Apa-apa pon semua tu hanya tinggal kenangan







11 comments:

  1. waaa myknya manggis... iejam pon suka gk musim buah... kat umah nih xpenah xde buah durian... best sgt2... hari2 melantak durian jer..huhu~~~

    ReplyDelete
  2. SALAM,
    KUMPUL BUAH BYK2 TERUTAMANYA BUAH YG BERDURI TU ! LEPAS TU, JEMPUT KAMI NI KE RUMAH !

    ReplyDelete
  3. semalam baru makan sekilo manggis and beberapa bijik dorian! sedapp! :D

    ReplyDelete
  4. seronok kalau ada dusun..
    keluarga akak tak de dusun..
    kalau nak makan buah2 gini kena beli la..

    ReplyDelete
  5. sedap tu makan manggis.. dah lama tak makan.. hahaha..!!

    ReplyDelete
  6. Salam Dinihari dik...
    manggis yang manis...lagi kaya khasiat...
    Teringat pulak zaman kecik2 balik kampung datuk makan manggis dan lain buahan tempatan...Nostalgic!
    kini atuk pun dah arwah...nak manggis kena beli...

    ReplyDelete
  7. Amboi.. sedap naa makan buah.. huhu..

    ReplyDelete
  8. Sedapnya yunk buah manggis tue,
    terliur sudah...
    huk huk huk

    ReplyDelete
  9. anysss...pos cni ckit!!

    anyss...

    entry panas hati lagi..huhu

    http://qasehraihan.blogspot.com/2011/07/entry-sangat-sakit-hati-kau-memang.html

    ReplyDelete
  10. buah fav nie! huuuu... sekilo rm4 kat jengka nie buah manggis. huhu..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi