Friday, June 3, 2011

PULUT UDANG~AMPA PENAH MAKAN TAK??



Pulut panggang ataupun kalau belah utara ni kami panggil pulut udang mungkin tidak begitu popular seperti kuih-kuih tradisional yang lain contohnya Apum balik, kuih bahulu dan lain-lain lagi tetapi tetap menjadi penggemar kepada orang yang suka kannya.

Contohnya macam aku.


Pic Google: Pulut panggang aka pulut udang



Semua kuih tradisional aku suka. Dan baru-baru ni disebabkan teringin sangat aku pon beli. Tapi zaman sekarang ni, saiz dia tak macam dulu. Harga dia 40sen satu...saiz dia kecik ja kot.

Aku ada singgit ja masa tu tapi sebabkan teringin terus cakap kat Mak Cik tu 3 singgit boleh dak? Mak cik tu pon bagi.

Al-maklum la aku ni penganggur terhormat, dalam poket ada singgit ja tapi sebabkan teringin nak beli juga, kesian kat aku kan??

Balik ja rumah, makan perghh sedap juga.

Yang penting sekali inti dia. Kalo sedap, memang jadi sedap la semua ..

Ada sapa-sapa teringin bila tengok pic ni?


Pic Google



P la beli cepat hehehe.....



13 comments:

  1. fuuhh,.kuih ni fav aini time bukak pose,.^^

    ReplyDelete
  2. Hang ni buat aku terliur jer hehehe...kami panggil pulut panggang...

    ReplyDelete
  3. sedap kann... aku pon suka pulut udang!

    follow u =)

    ReplyDelete
  4. ahhh...lame xmkn..
    dpt yg pedas2 skit sedap laa
    ^_^

    ReplyDelete
  5. peberet ni...cuma size sgt lah XXS kini..apa nak buat brg mahai...harga sama size kasi shrink selagi buleh..

    ReplyDelete
  6. sedapppp...lama xmakan...kat Kl xbest kuih ni...xkawww

    ReplyDelete
  7. kalu mkn time panas panas, pergghh ! luv it ! ;)

    ReplyDelete
  8. yang wan perasan,inti yg wan makan dekat kelantan dengan kat perak lain.inti kat perak dia macam habuk santan kelapa yang digoreng.tapi kat kelantan,diorang guna isi ikan

    ReplyDelete
  9. makan panas2 sedap
    mana beli?
    sedap sangat ka?

    ReplyDelete
  10. haha kuih feberet akak ni.. tapi kat sini mahai la 1 5kupang.. ada hr tu akak balik akak beli kat alma 5 rm2 .... bau ja macam sedap rasa punya la tak sedap menyesal beli.. dah la kecik..

    ReplyDelete
  11. huhu..best oo makan panas2...esok nak pi beli sepuluh ringgit...

    ReplyDelete
  12. Amboi diaaa.. makan puluit udiang naa.. huhu ;p

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi