Wednesday, July 13, 2011

Bila berlakunya keguguran....



Rambut adalah mahkota setiap wanita. Setiap wanita sama ada bertudung atau tak pasti mementingkan penjagaan rambut terutamanya bagi wanita yang bertudung. Semua orang impikan rambut yang cantik dan lembut.

Tapi tak semua orang akan dapat seperti yang kita inginkan. Ada yang mempunyai masalah kelemumur, masalah kutu pon ada hehe...dan lain-lain lagi.

Syukur sangat aku tidak hadapi semua masalah tu cuma semasa aku masih study aku alami masalah keguguran rambut yang sangat serius. Aku ada tulis dalam ENTRY NI. Kat entry tu boleh tau macam mana seriusnya masalah keguguran rambut aku. Sampai nipis rambut.

Tapi alhamdulillah sejak aku menggunakan shampoo Pantene Hair Fall, rambut aku semakin kurang gugur. Kalau nak hasil yang lagi ok gunakan bersama Conditioner.



Google



Sekarang ni kalo ikat rambut pon dah rasa tebal sket berbanding dulu. Sebelum ni aku guna shampoo jenama lain mungkin tak sesuai sama sebab tu makin banyak gugur. Jenama tu juga pernah aku pakai lagi banyak kelemumur. Sebab tu aku guna shampoo pantene ni. Alhamdulillah sesuai dengan aku.

Bagi aku, kita kena ada ikhtiar. Selain itu tips-tips dan petua dahulu kala perlu diambil kira. Ada sapa-sapa nak kongsikan petua orang dulu-dulu tak?



11 comments:

  1. wahhhh.. rambut sehalus kulit bayi.. (ehh btoi ka ni?) :P

    ReplyDelete
  2. akak ni sejak besalin rambut asyik gugur sampai sekarang..
    pertua moden petua tok nenek semua akk buat..tinggal tak pi yun nam je lagi ni..

    ReplyDelete
  3. haha...tajuk entri bikin suspen org aja...hehe.owh,ok jgk eh pantene nih.nak kena guna lah pasni.mslh yg sma jugak cheqwa nih..hehe

    thanks for the info :D

    haa,petua org tua2 yg cheqwa tau,sapu limau nipis je..hehe

    ReplyDelete
  4. sehari 2-3 kali sapu rumah sewa ni sbb ada kawan athma.. antara sampah yg tersapu tu, habus2, kertas, makanan & RAMBUT. ohno.. di mana sahaja dan pada bila masa.. rambut rambut rambut guguq~

    ReplyDelete
  5. awak! kite pakai makin gugur adelah! tak sesuai kott


    :(

    http://takkeciksgtpown.blogspot.com/2011/07/lagenda-budak-hingusan.html

    ReplyDelete
  6. Alhamdulillah tak pernah keguguran lagi la.... :)

    ReplyDelete
  7. ala....yeke?
    iqa pakai macam biasa je.stil
    ada gugur? hmm.give up ni.
    botak macho tak? hahah

    ReplyDelete
  8. @diana

    saya pon ada dgr kalo lps bersalin slalunya rmbut gugur lg teruk

    ReplyDelete
  9. @Cheqwa

    owh petua tu..pnh dgr gak...tapi rasanya lebih kepada hilang kelemumur kot..

    ReplyDelete
  10. @amna

    hahaha sama la ngan GK, dulu dok hostel penuh rmbut GK..kat rumah pon sama...

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi