Thursday, July 21, 2011

BILA BERPACARAN



Sekali sekala berbicara pasal jodoh dengan kawan-kawan banyak input yang kita dapat. Lebih-lebih lagi bila ada yang berkongsi pengalaman masing-masing. Sedikit sebanyak kita akan belajar sesuatu dari itu. Mungkin tak banyak tapi sedikit sudah memadai.


Adakalanya, kita masih dengan orang yang sama tapi ada kawan yang silih bertukar ganti pasangan lantas membuatkan kita terfikir ada yang tak kena dengan pasangannya atau dirinya sendiri??





"Jangan salahkan orang lain tapi tengok apa salah diri sendiri"-GKSB



Kita rasa kita sudah buat yang terbaik tapi adakah orang lain juga menganggapnya begitu?? Itu yang kita kena selalu fikirkan. Yang pasti pemikiran setiap orang tak sama. Macam-macam boleh jadi, macam-macam boleh kita fikirkan.


Namun bila berpasangan, kita selalu kena duduk berbincang apa yang tak kena, apa yang tak suka, apa yang disukai. Jangan membiarkan pasangan kita sendiri berusaha untuk mengenali kita kan lebih baik kalau sama-sama berusaha. Dari situ kita akan belajar kenal antara satu sama lain.


Bila tengok kawan-kawan yang masih silih berganti pasangan pada umur yang akan mencecah 24 di tahun baru apa yang mampu kita lakukan? Hanya mendoakan mereka berjumpa pasangan yang sesuai dengan mereka.


Sedangkan pasangan kita pon belum tentu lagi apatah lagi mahu memikirkan pasal orang lain??



Layan....


9 comments:

  1. nasihat mcm dr org yg bnyak pengalaman nie..?

    ReplyDelete
  2. cantik air terjun tu..hihi
    waah,cik GK memang kaunselor terbaeeek lah ;D

    ReplyDelete
  3. jadi mcm aku ni haaaaa...hahahahhaa

    ReplyDelete
  4. ahaa..msing2 dh beso pndai2 la handle kan.. ^^

    ReplyDelete
  5. tips dari akak..
    Jangan ada rahsia (kecuali kes2 tertentu). Masing2 kena bgtau apa yg tak suka @ tak puashati. lps tu adjust la tahap perangai tu smpai level yg masing2 boleh terima.

    Kalau betul suka, mesti ada usaha utk bahagia.

    ReplyDelete
  6. alhamdullillah ..
    dah jumpa paangan hidup yang terbaik..:)

    ReplyDelete
  7. Berlapang dada dgn orang ysng disayang..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi