Wednesday, July 6, 2011

"Kakak, kakak, bulan tu ikut kita la...."







"Kakak, kakak, bulan tu ikut kita la..cantiknya...." Kata puteri yang berusia 4 tahun kepada kakaknya.

Mesti masa kita kecik-kecik dulu pon kita alami dan berfikir perkara yang sama kan??

Mesti kita dok fikir kenapa bulan asyik ikut kita.

Dan aku sangat suka tengok bulan. Aku ingat lagi masa kecik-kecik dulu kalau aku suka duduk tepi tingkap kalau dalam kereta. Kalo naik kereta waktu malam aku akan tengok jer bulan sambil berfikir dan berangan hehehe...

Sampai besar adik-adik aku tahu dah tempat aku dalam kereta adalah tepi tingkap sebelah kiri. Kalo dok sebelah kanan aku tak suka sebab selalu cahaya lampu kereta dari arah berlawanan.

Tapi bulan memang cantik bila bercahaya di malam hari.

Malam ni bulan sabit

kalo tak caya tengok la kat luar sekarang hehehe..

Jom dengar lagu dari Yuna-Dan sebenarnya

Oh~bulan........





6 comments:

  1. dah agak dah..mesti lagu yuna.... adma suka lirik dia yang ni... "pabila Kau merenung matanya...ku rebahh..jatuh ke bumi...di saat kaw benar mahu pergi..sepertii beranak dalam air" wakakaa

    ReplyDelete
  2. dan sebenarnya.....

    lagu paling buat sakit hati T________T

    ReplyDelete
  3. oh bulan.....waawawawawawa bulan

    ReplyDelete
  4. lagu ni lama2 dengar jadi bosan..
    hehhehe

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi