Thursday, July 28, 2011

SUASANA DI TEMPAT KERJA BARU



Bos

Alhamdulillah ok sangat-sangat. Ni 1st time aku dapat bos lelaki. Selalu dapat bos perempuan dia punya angin banyak teruk kot. Gaduh ngan pak we dia lepas kat pekerja. Tapi aku bertahan gak dalam 4 bulan macam tu kalo tak silap.

Hari cuti pon boleh pilih nak hari apa. Gaji pon boleh pilih nak cara macam mana. Ikut bulan atau hari. Kalo nak berhenti bos suruh bagitau awal-awal jangan berhenti mengejut. Setakat ni ok la.

Tengok cara dia, jenis boleh bawa berbincang dan melawak so, pandai-pandai la kita bawa diri, time kerja, kita kerja sungguh-sungguh.


Kawan-kawan

Kawan yang ajak aku kerja sekali dengan dia adalah kawan baik aku merangkap kawan zaman-zaman kecik dulu. Terpisah bila aku berpindah sekolah di Alor Star masa form 1. Tapi masih lagi dok contact dan jumpa bila aku balik kampung. So masing-masing dah kenal jadi kerja tu jadi senang. Tak payah nak cari chemistry dh sebab dah memang ada.


Persekitaran kerja.

Mencabar, menarik, ada lelaki hensem ahahaha.... Mampus kalo TTM tau. Tapi aku baik. Mana ada nak noty2, main mata sikit-sikit sudah la haha... =P

Walaupun penat sangat-sangat, tapi aku enjoy sebab salah seorang pekerja merangkap pak su kawan aku tu jenis lawak. Aku ni pulak memang kaki gelak asyik dok gelak jer la bila dia buat lawak. So bila tengah tension-tension terus tak jadi nak rasa tension.

Sekarang ni aku cuma perlukan mental dan fizikal yang kuat saja sebab tempat kerja aku tu memang mencabar sangat-sangat.

=)





13 comments:

  1. Huh ... nampak cam serius je jenis pekerjaan tu .. hehe

    ReplyDelete
  2. waaaaaaa,cik gk! good luck tau! ada pakwe hensem kim salam,hahahaha! semoga happy dengan suasana tempat kerja,hehe :D

    ReplyDelete
  3. GKSB dah kerja ek? Wah...selamat bekerja! ('o,')

    Manusia ada pelbagai ragam..muge tabah dan teguh pendirian...

    adios~

    ReplyDelete
  4. haha..ada lelaki hensem tuh yg tak tahan..kekekeke ^_^

    ReplyDelete
  5. selamat berjuang di tempat baru.. :)

    ReplyDelete
  6. yang penting ada lelaki ensem...baru ada semangat nk wat kije...kan kan kan...hahahhah~

    ReplyDelete
  7. dah dapat kerja eik??
    kat mana??
    lepas ni tak de boring2 dah ye..
    heheheh

    ReplyDelete
  8. best dapat kerja kat tempat baru..gaji ok ke?..

    ReplyDelete
  9. baguslah kalau boss, kawan3 sume baik3. bukan senang tu nak dapat macam tu kan?


    pst3, kirim salam mamt hensem tu. hehe

    ReplyDelete
  10. baguslah kalau boss, kawan3 sume oke! bukan senang nak dapat macam tu kan? hehe.


    pst3, kim salam mamat hensem tu. :P

    ReplyDelete
  11. wah dah start keje yer,
    alhamdullilah .....
    selamat bekerja yea:)

    ReplyDelete
  12. haaa.. yang nasib baik bos ok. hehe.. :)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi