Friday, July 8, 2011

Tolong jangan paksa orang lain follow blog kita boleh???





Aku nak tegur sket pasal satu perkara dan aku tahu akan ada yang sentap tapi aku nak tegur juga.

Benda ni agak klise tapi masih ada juga yang selalu buat.

Sebelum ni selalu kita tengok "i follow you, you follow me back"

Sah-sah ramai yang tak suka sebab keadaan tu macam memaksa. Tak perlu nak memaksa orang lain follow blog kita. Tak perlu nak ramai followers dengan cara yang singkat kononnya nak tunjuk kita hebat.

Tak perlu semua tu.

Dan sekarang bila kita post entry dekat mana-mana group ada plak yang komen

"saya dah follow blog awak ni, bila awak nak follow blog saya plak??

Agak-agak ampa nak follow tak??

Aku hargai sangat followers aku iaitu tulang belakang aku hanya ucapan terima kasih yang mampu aku ucapkan.

Bagi aku, setiap blog tu ada keistimewaan masing-masing, tak perlu nak memaksa orang nak follow blog kita ataupun tidak.

Apa yang perlu kita buat, cari kelainan dan keistimewaan diri kita kemudian tonjolkan melalui penulisan di blog.

Orait??

Tepuk dada tanya hati..

Senyum Mau Maneh

=D



24 comments:

  1. betul tu..kalau org nak follow,terima kasih,,kalau tak,,tak mengapa..
    JOM KOMEN ENTRI GENK
    JOM JOIN SEGMEN GENK DAN CP

    ReplyDelete
  2. yang buat camtu logger baru kot. tak tahu pape lagi. huhu

    ReplyDelete
  3. @J. Syazwana

    mungkin....adakalanya blogger baru lg bagus dari yg lama...

    ReplyDelete
  4. Saya HENSEM...Tolonglaaaaaaaa follow blog saya~:D

    ReplyDelete
  5. kalau komennya berbunyi camni

    " saya dah komen dan follow. jom singgah blog saya, follow lebih baik."

    ni camna? hahaha

    ada la sorang tu..bopa kali dah dok post yg sama ja kat blog kami. muahahahaha

    penin2

    ReplyDelete
  6. cepatlah follow saya.. saya dah follow awak!!!. ... hahahahahha :p

    ReplyDelete
  7. kalau ada lagi yang jenis macam ni,memang tatau la nk cakap hapeee.adoiii.
    p/s:kalau ada lg,memang sampai ke suudaaaahhh tak folllow.hahaha

    ReplyDelete
  8. followers ramai readers takdak nk buat pa..haha...dok syok sniri ja... konon followers bersepah..

    sapa nak folo ..silakan..
    takmau sudah......
    tak luak..

    haha...
    ayat berlagak gila!

    ReplyDelete
  9. bila dah komen mcm tuu..rasa malas sikit nak follow dia plak..

    setuju dgn entry nie..:D

    ReplyDelete
  10. yg ni setuju! dulu selalu dapat komen kat chat psl follow memfollow ni. skang dah buang chatbox. so xde la dtg dah prob tu.. senang sikit hati ni...

    ReplyDelete
  11. kita follow blog sebab suka blog tu..kalo x suka mcm mne nak follow kan?kalo blog bagus mesti ada yg follow punye..btl x? ^^

    ReplyDelete
  12. saya blogger baru, saya akan follow memana blog yg saya suka. Tapi tak amik ati kalau org tak follow saya. Maybe blog kita tak menarik, org tak follow la kan. Kalau ada follow..alhamdulillah!

    ReplyDelete
  13. kesian cik gadis..
    tak letih2 membincangkan isu-isu dan masalah blogger..

    sabar la yer..

    ReplyDelete
  14. sokong sangat dengan cik GKSB! hehe. :)

    ReplyDelete
  15. kebnyakannye buat tradisi camtu..."done follow u,follw me back"..kdang2 serba slah gak...org follw blog sbab suka ngan identiti blog tuh...klu setakat nk rmaikan follower baik ping jer link sndiri...kan??

    ReplyDelete
  16. lupa pulak nak komen apa td. haha

    ReplyDelete
  17. selalunya akak tak kisah sangat pasal tau depa mesti baru .. ada masa akak akan folow balik kalau akak suka akak akan selalu p komen ... yg penting depa tulis best bukan cedok2 cara org lain.. pasal ada jugak blog depa suka terikut2 gaya penulisan blogger2 terkenal..

    ReplyDelete
  18. 1st time singgah sini ^_^

    kiter tengok jugak, kalo yg suh follow tu blog dia tak serabut,takde blink-blink, entri pun senang nak baca takde geli-geli. mesti follow balik. Hee ! Follow sini lah. kalau sudi jom tengok blog sy k.

    ReplyDelete
  19. biasanya blogger baru la gitu..
    kalau yang lama2 ni tak kisah pun follower ada berapa..

    ReplyDelete
  20. skrg sy dah buang widget follower kat blog. sy pakai yg mcm button tumblr tu. bila sy buang widget tu, kurg sket komen2 'i follow u, u follow me back' hehe :D

    ReplyDelete
  21. terima ksih kerana info ni....
    sy pon budak baru dlm dunia blog ni...
    harap dpt bnyak bmbngan dan tnjuk ajar dari otai semua..
    peace..:-)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi