Friday, August 5, 2011

PUTUS TUNANG




Baru-baru ni dikejutkan pasal Khairul Fahmi dan Elia putus tunang, sekarang ni Ally Iskandar pula putus tunang. Orang kata dugaan dalam alam bertunang ni memang banyak. Kalo tak boleh nak hadapinya memang ikatan itu akan terputus di tengah jalan.


Ada yang kata lebih baik putus tunang dari bercerai berai. Mungkin sebab tu la kita tidak digalakkan bertunang dalam tempoh yang lama. Semua orang inginkan bahagia, tapi kalo tiada keserasian pon susah juga.


Benda ni susah kita nak cakap apatah lagi bila berkait dengan jodoh. Apa yang kita mampu buat adalah berdoa. Aku pon nak tulis pasal ni pon tak berani sebab aku belum mengalaminya cuma apa yang aku dengar dari pengalaman orang lain, waktu bertunang adalah waktu yang paling mencabar sebab pada masa tu la macam-macam dugaan yang kita akan tempuh.


Mungkin sebab tu la aku dah cakap kat TTM aku tak mau tunang lama-lama nanti, cukup duit teruskan je apa yang patut. Tapi macam yang aku selalu cakap la kita hanya merancang tapi yang menentukan hanyalah DIA sebab DIA yang tahu apa yang terbaik untuk kita.



Gambar Hiasan






13 comments:

  1. Woah xsangka ally putus tunang.
    Xda jodoh mungkin.

    ReplyDelete
  2. betoi.. tak elok tunang lelama ..

    psstt: elly tu ada jodoh ngn saya kot ;p haha

    ReplyDelete
  3. kalo cmtu jom kita ramai2 xpayah tunang,kawen terus!ngeee :/

    ReplyDelete
  4. eh2...btl ke gambar hiasan..........hehehehe

    ReplyDelete
  5. ahli keluarga akak pun penah ada pglmn gini, juga b'tunang dlm jangkamasa lama-beberapa thn sbb masih belajar.
    Tp skrg alhamdulillah, suaminya ni jauh lebih baik dr tunang dulu. Allah lebih mengetahui..

    ReplyDelete
  6. putus tunang... u knw wht.. kalau dh bnda tu blaku secara berterusan mmg itu adalah fenomena yg akan terjadi... hope insan yang sedg bertunang skrg tak ada lg yang putus ye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu hal temeh pm nk dbesarkan. Susah ugak

      Delete
    2. Kalu hal temeh pm nk dbesarkan. Susah ugak

      Delete
  7. SALAM,
    ELAKKANLAH PUTUS TUNANG. KALAU NAK PUTUSKAN PUN, LAKUKAN SECARA BAIK.

    ReplyDelete
  8. ha?
    Elly pun putus tunang?
    x tau plak...
    apapun harap mereka semua hadapi dugaan ini dgn hati yg tabah.....

    ReplyDelete
  9. hm, mcm jd trend tp mungkin dh xde jodoh....

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi