Friday, September 30, 2011

DILEMA WANITA TAPI KENAPA LELAKI TAK PAHAM BILA.......



Tajuk kemaih kemain, dilema wanita! Sekarang ni memang aku hadapi dilema sangat-sangat dan aku rasa ramai lagi wanita yang turut hadapi dilema ataupun masalah yang sama.


Kalo ampa perasan la, selalunya wanita ni akan merungut pasal berat badan dah naik la, gemok la, pipi tembam la bla bla bla.....(eh macam aku yang merungut je ni) dan yang sewaktu dengannya. Tapi memang betul pon kan?? =P


Itulah tandanya wanita ni amik berat pasal diri dia. Sayang diri, **sayang laki** tetiba plak kan?? Sang lelaki plak selalu hairan kenapa masalah berat badan ni selalu sangat jadi masalah besar pada wanita??


Macam nak pahamkan sang lelaki eyh?? Senang cerita, ada orang walaupun berbadan besar sangat confident pada diri sendiri. Itu sangat-sangat bagus. Tapi yang tak bagusnya bila over confident sampai cara berpakaian pon over. Tapi ada yang bijak untuk tampil cantik dan menarik walaupun berbadan besar.


Tapi untuk diri aku, aku memang tak confident dengan diri sendiri. Apatah lagi sejak berat badan aku naik secara mendadak dan tak turun-turun lagi. Serius aku cakap bila aku nak pakai baju sampai aku salin balik 2,3 helai baju lain sebab aku rasa tak sesuai dah aku pakai baju tu lagi padahal sama jer macam dulu.


Dan antara faktor kenaikan badan aku bila aku makan VCO. Kalo nak tahu macam mana aku boleh start makan VCO, klik SINI. Mungkin bagi sesetengah orang yang makan, dia tak alami kesan yang macam aku alami, tapi ada yang alami macam aku alami. Tapi ni diri aku yer kalo jadi macam ni kat diri aku tak semestinya akan jadi juga kat diri ampa.


Sebelum aku beli pon, akak yang jual VCO tu dah cakap, ada setengah orang makan, selera makan dia akan bertambah, ada yang tengok makanan dah kenyang dan aku kategori yang selera makan bertambah. Macam hantu melantak pon ada. Sekarang ni aku dah stop makan VCO sebab biarpon kulit cantik tapi berat badan naik buat apa. Aku pentingkan berat badan lagi okeh?


Tak percaya?? Meh tengok buktinya.



Ni pic terbaru aku






Ni pic sekitar bulan 4

Time ni ada dagu lagi. Pic yang sebelum tu dagu dah sama dengan pipi, tak leh nak beza ni pipi ke dagu... ehh??



Errr..tak cukup lagi kan?? Ni pic masa 2 minggu lagi sebelum raya. Pipi masa ni pon ok lagi.



Tapi sekarang.... Nahhhhh hamikk hang



So pada sang lelaki, sekarang ni ampa paham la kot kenapa wanita selalu merungut pasal berat badan depa yang naik tu.

10 comments:

  1. Tahniahhhh...
    Wah Bestnya Sudah Grad..

    ReplyDelete
  2. waaaaaaaaaaaaa
    sy amat memahami situasi ini
    huuuuu
    btw
    tahniah taw!

    ReplyDelete
  3. patut ar berat badan akak pun naik...tapi mkn cam biasa je..sebab vco rupanya...perlu ke stop vco...sapu kt kulit dh le kan

    ReplyDelete
  4. tapi kan...tapi kan....


    menten kiuts ape! :D

    *gambar kambeng kat blog GB tu amik kat holiday villa subang jaya. :)

    ReplyDelete
  5. awat cumel sguh..tak tau nak kata pa..brkesan sguh na VCO ampa mkn tu..

    nak angry birds dari kami dak?..klau rajin,sapot la spanar..toksah susah2 nk kalutkan diri buat entry pnjang menggila,sng ja..

    http://spanarburuk.blogspot.com/2011/09/angry-birds-giveaway-by-spanar-buruk.html

    ReplyDelete
  6. alaa tomeinyaa la skg.. lalalalala~~

    ReplyDelete
  7. salam
    walau apa pun gua tetap suka ko...eh eh eh blog ko

    ReplyDelete
  8. takpe anyss..janji muke comel oke..^_^

    ReplyDelete
  9. alhamdulillah.. cool! tahniah sis ^^
    lelaki mmg tak faham T.T

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi