Wednesday, September 14, 2011

SUSULAN ISU NILAI HANTARAN IKUT STATUS PELAJARAN




Berkenaan pasal isu Nilai Hantaran Ikut Status Pelajaran dalam Entry ini, macam-macam feedback aku dapat. Kat FB pon aku post. Antara komen yang aku dapat:





Yeesszaa... Bagi aku ikut kemampuan lelaki. Tapi jangan la sampai terlalu rendah, takut nanti jadi bualan orang lain pulak. Walaupun orang kata mulut orang memang tak boleh nak tutup tapi pada aku, bab yang tu kena amik kira juga.


Kenapa aku kata kena amik kira?? Sebab bila orang dok mengata, pastu pergi bawa cerita pada orang lain, akan effect benda ni pada diri kita balik. Mula la stress pastu akan timbul masalah. Jadi walaupun ikut kemampuan lelaki tu jangan sampai terlalu rendah.


Aku pon tak la kisah sangat tapi zaman sekarang ni semua perlukan duit. Kalo nak ikut status pelajaran tu memang susah la membebankan pihak laki pulak. Lambat la kawen jawabnya. Silap-silap kawen dengan orang lain. Minta simpang la jadi macam tu. Cukupla sekali aku dah rasa pengalaman macam tu tapi bukan sebab hantaran yer?


Lepas aku post status FB tu kat group Kami Blogger Utagha, beberapa orang turut bagi pendapatnya nak tahu apa?? Meh baca


Kahwin pon nak ada subsidi yer cik abang?? Untung la~~



Lagi pasal ni



Betoi juga tu. Dah mahal sangat, tapi kalo dah sayang lautan api sanggup direnangi keh3.....



Tapi yang tak boleh blah status ni


Ada ker??? Hahaha



Jangan jadi macam kawan aku sudah, baru sehari bertunang dah nak putus gara-gara pihak perempuan tetiba minta setengah duit hantaran dulu tanpa berbincang apa-apa. Terkulat-kulat pihak lelaki ni. Lepas tu suruh akad nikah 20hb ni walaupun 11hb ritu bertunang padahal sebelum bertunang pihak lelaki dah bagitau abeh kuat tempoh bertunang setahun tapi bila mai hari bertunang jadi macam lain pulak.


Ya Allah minta simpang la benda-benda macam ni berlaku kat aku. Semoga dipermudahkan segala-galanya aminnnn......



11 comments:

  1. untung laaaa...hahahaha..hg xpa la..senyum maneh katakan..tu TTM melekat habis..hahaha

    ReplyDelete
  2. moga dieprmudahkan segalanya buat kita la.. amin2. :D

    ReplyDelete
  3. har har har.. takpa, kalau nak kahwin murah bagi ja kena tgkap basah.. wo ha !

    ReplyDelete
  4. huhuhu susah nak cakap isu ni...

    tapi biasenye yang belajar tinggi2 tu... mesti dapat keje bagus2.. n insyaAllah jumpe jodoh yang mcm die juge... rasenye.... n mesti mampu untuk bayar hantaran itu....

    x kan da belajar tinggi2 nak kawen dengan org yang kurang tahap pendidikan.. yang kurang berkemampuan....

    bukan nak kane mereka yang kurang berkemampuan... sekadar pendapat saya.....

    p/s: susah nak kate pown panjang lebar... huhuhuhu

    ReplyDelete
  5. ermm,,yg penting sama2 kena sepakat dan setujulah kan,,,

    ReplyDelete
  6. hantaran tak apa lagi, bab tu ramai yang tipu, tak ada kerja pun tulis ada kerja, gaji tak ada pun tulis je RM1800 sebulan. borang aje kan. lepas kahwin nanti, baru terfikir, nak tinggal mana? sewa berapa, kerja apa, untuk status kena beli keta atau motor kuasa besar, biar orang tebeliak bijik mata. di KL ramai orang membujang sampai 50-an. sungguh. kawan-kawan jemaah masjid jugak. sebab fulus. bab puasa jaga nafsu saya tak mahu ambil tahu. sensitif. inilah hakikatnya. dan jangan fikir semua orang mesti kahwin, yang bujang sampai 80-an pun ada, jiran saya...ramai, tapi orang kita tak peduli selagi Umno tak bukak mulut, suara orang lain tak nak dengarrrr. kahwin ni pun politik juga.

    ReplyDelete
  7. eh ada pengakuan pulak kt stu *blushing* hehe

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi