Thursday, October 20, 2011

"KAKAK, NENEN TU SUSU KA??"


Baru-baru ni Puteri dihantar ke rumah pengasuh yang baru. Nak dijadikan cerita pengasuh tu ada anak yang sebaya dengan puteri. So memang dia ada kawan. Namanya Ain.


Tapi bukan itu yang aku nak cerita tapi bila ada 2 orang kanak-kanak yang hampir sebaya, cara percakapan mungkin berbeza. Puteri yang pelat sikit-sikit balik dan bertanya


"Kakak, nenen tu susu ka? Ain panggil susu nenen"


Erkkkkk......Nak tergelak pon ada masa ni. Budak-budak mesti ada perasaan ingin tahu yang tinggi apatah lagi bila dia rasa pelik sebab kat rumah dia sebut lain, bila tengok budak-budak lain sebut lain walaupun maksudnya sama.


Aku pon iyakan saja la. Tapi bila puteri start panggil nenen kat umah rasa macam tak sedap plak aku nak mendengarnya sebab puteri ada 4 orang abang. Aku betulkan dia suruh sebut susu saja.


Yela tak kan nak terangkan yang nenen tu tetek satgi dia p gtau ain macam tu jenuh plak. Budak-budak ni kadang-kadang lurussss....


Nak tahu macam mana lurusnya si puteri ni boleh KLIK SINI.




NOTACIKGADIS: Kanak-kanak lebih baik diajar sebut perkara yang betul untuk mengelakkan bercakap pelat contoh: cucu=susu, ak=berak.




8 comments:

  1. betul tu GKSP..kdg2 ade parent ikut2 kan sgt bahasa anak..nak yak la..nak mamam la..kan..kan..

    ReplyDelete
  2. hahaha! lg 1 budak2 ni mmg sukaaa sgt bertanyaa! kengkadang penat nak jawab!

    ReplyDelete
  3. erk? ehehehe..

    anak sdra sha yg boboy tu kakak ajar sebut botol susu tu nenen..kalau die nak susu die sebut nenen je..die umo setahun lebih..;p

    ReplyDelete
  4. hikhik.kelakar plk. same la cam ank buah lynda

    ReplyDelete
  5. Erm payah kan bebudak

    kdg slh ckp susa plak

    ReplyDelete
  6. maisara sebut nenen...
    dulu kini dan mungkin selamanya..
    hahhaha

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi