Saturday, October 15, 2011

PENYET MENJADI KEGILAAN???



Sebenarnya entry ni dah lama aku nak tulis. Tapi hari ni baru berkesempatan padahal dah berlaku bulan lepas lagi. Sapa yang kenal aku memang akan tahu kegilaan aku pada makanan.

Aku suka makan charkuetiau dan tomyam. Kalo tetiba teringin nak makan sanggup keluar beli walaupun dah lewat malam hatta tak ada duit sekali pon akan sanggup cuba untuk mendapatkan apa yang dingini.


Sekarang ni ada satu lagi menu yang jadi kegilaan aku. Punya la dok gila sampai jadi macam ni la






Nak tahu apa?? Jom kita tengok Menu-menu yang ada




Jawapannya adalah Ayam Penyet Wong Solo.

Bagi aku sedap sebab nasi dia memang guna beras yang elok, ayam dia sedap kot dan cabai yang dia guna memang kaw punya pedas cuma yang tak berapa syok sebab cabai dia besaq-besaq dia buat macam tak halus sangat. Aku dah la tak reti makan yang nampak cabai besaq-besaq ni tapi sebab sedap, makan juga.



Ni la rupa ayam penyet Wong Solo area Mergong




Ayaq pula kami order teh ais dan limau ais. Ayaq limau dia memang kaw. Harga pon kaw RM 2.50 segelas.





Bila dah semua terhidang tunggu apa lagi masa untuk makan



Dari segi makanan memang tiptop. Cuma yang tak bestnya dalam kedai tu kalo tak silap aku ada 2 kipas saja. Memang panas. Apatah lagi bila waktu tengahari nak makan.


Dari segi layanan dari pelayan kedai tu 1st time aku p memang ok, tak ada masalah cuma yang kali kedua aku p, servis lembab gila. Aku minta nak tambah cabai, dari nasi dok banyak lagi sampai nak habis nasi aku makan padahal orang tak la ramai sangat. Alih-alih aku p bangun sendiri amik.


Cabai tu dah lama siap cuma tak dihantar, boleh plak dia p hantar order yang berhampiran meja aku tapi tak bawa cabai yang aku minta tu, lepas tu p dekat customer lain plak padahal aku dah minta lama dah. Sampai nak habis nasi yang aku makan tu. Nasib baik nasi dia sedap so rasa boleh dimaafkan kot.


Apa-apa pon tomyam juga no 1 di hati =)



7 comments:

  1. siyes nmpak sgt2 sedap..teliuq aihhh..huhu

    ReplyDelete
  2. ohmennnnn!! dah la tak pernah pi. dem lapaq.

    ReplyDelete
  3. SEDAP G NASI AYAM PENYET RIA KAT WANGSA WALK..HEHHEHEE...2ND TIME P DENGAN GK ARITU KAT WONG SOLO GATAL2 IDUNG UWAAAAAAAAAAAAAAAA

    ReplyDelete
  4. nanti balik alor star nak pi cari kedai tu...

    ReplyDelete
  5. yes sedap..saya suka..sbb hari tuh saya ada order kt kawan..tp tak penah smpai lg kat kedai dia kan..kt jalan sultanah sambungan kan..

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi