Tuesday, November 22, 2011

MASA BERUBAH TAPI BELUM TENTU MINAT JUGA BERUBAH


Kalau dulu, boleh dikatakan aku berada dalam kelompok yang sangat rajin nak menulis dan update blog tapi sekarang segalanya dah berubah.


Kekangan masa kadangkala membataskan segalanya. Dah tak macam dulu lagi. Sekarang ni aku cuba melakukan kembali aktiviti yang dulu aku dah tinggalkan. Bila asyik sibuk bekerja kadang-kadang kita akan mengabaikan apa yang kita suka lakukan dulu.


Nak menulis entry ni pon dah beberapa kali terhenti sebab dah kehilangan "skill" nak menulis. Idea pon lambat datang. Tu la kesannya bila kita dah lama tak menulis.


Bila umur dah nak masuk angka 24 sikit masa lagi rasa macam tak percaya eh betul ke umur aku ni? Rasa macam baru semalam dok main aci ligan dengan kawan-kawan, rasa macam semalam juga dok main aci nyorok padahal dah boleh jadi mak orang dah ni huhuhu...


Bila tengok kawan-kawan sekolah rendah, menengah sekarang ni dah ramai yang kawen mesti teringat dulu kawan aku ni hingusan lagi, hingus pon lap kat kain tudung ja tapi sekali wah dah jadi isteri orang, lain sangat sekarang ni. Macam tak percaya.


Tapi itulah kitaran hidup kita yang sebenar. Cuba kita muhasabah diri kita. Lihat kembali masa lalu dan lihat kembali siapa kita sekarang ni. Percayalah ampa akan nampak sesuatu dari kisah masa lalu itu.






7 comments:

  1. muda lagi tuuuu baru nak masuk 24....

    ReplyDelete
  2. betul.lama x update rasa malas nk update kann

    ReplyDelete
  3. bila kenang waktu zaman sekolah...huuu...shahdu je rasa...banyak betul kenangan

    ReplyDelete
  4. ce ce ce..entry gatai nak kawin la nih..hahahhahaha

    ReplyDelete
  5. @qaseh: 24 muda lagi eyh? rasa cm dh tua sangat haha


    @cik tqah: itu la pasal... malas tak kena tempat kui3...


    @frame+lenses: yela tu sedih keh3...


    @matsen: memang syahdu....


    @mr straw: hg xabeh2 ngan kawen..hg yg gatai nak kawen ni keh3...

    ReplyDelete
  6. yg penting belaja dari kesilapan yg dulu.. gandakan kebaikan yg sebelum nie.. :)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi