Monday, December 26, 2011

CINTA SEORANG BLOGGER #3


Sambungan Cinta Seorang Blogger. Klik Link bawah untuk membaca episod 1 dan 2.

Cinta Seorang Blogger #1

Cinta Seorang Blogger #2



“Mira, apa cerita hang dengan blogger Ari?? Nampak semakin rapat jer? Selalu aku tengok ampa chat dua orang di FB. Ada apa-apa yang berputik di hati ker? Hehe..” Sengaja Anis mengusik Mira.


“oit mana ada apa-apa la. Kami kawan jer..” Merah muka Mira diusik oleh Anis.


“Yela tu kawan, mula-mula kawan lama-lama bercinta hahaha”


“Dah la malas aku nak layan hang ni Anis, tak habis-habis nak usik aku. Eh, hang dengan mamat yang hang kenal kat FB tu macam mana pulak? Cinta Muku Buku ka? Kita berkenalan hanya dalam laman muka buku lalalala” sengaja Mira mengenakan Anis pula sambil menyanyikan lagu Najwa Latif.


“Hihihihi… Jadi kenyataan la Mira…Si dia ngorat aku guna lagu Najwa latif, siap tanya aku, nak tuju lagu boleh?? Sekali keluar lagu Cinta Muka Buku, terus aku terima ahahaha….”







“Hahaha… Dasyat la ampa dua. Lepas ni hang balas la plak dengan lagu Carta Hati, baru meletup hahaha….” Tergelak besar Mira dan Anis dengan gurauan mereka itu.


“Gelak, gelak juga Mira, tak kan Ari tak tuju lagu kat hang? Sekarang ni kan tren ‘ Nak tuju lagu boleh’ kat FB tu.” Soal Anis lagi.


“Ari? Dia plak jenis suka berkongsi hadis. Aku tak tahu la adakah dia yang bakal jadi imam aku nanti??” Teragak-agak Mira memberikan jawapan.


Lalu perkara itu hanya dibiarkan sepi…


Pada Mira, dia tiada jawapan yang pasti apakah penamat pada perhubungan mereka nanti. Malah dirinya sendiri tidak pasti dengan perasaannya. Bagi Mira, masih terlalu awal untuk membicarakan soal hati. Apatah lagi dia seorang perempuan. Mungkin tidak manis jika dia yang beriya-iya.


Mungkin Ari hanya menganggap Mira tidak lebih dari kawan. Dengan nasihat-nasihat yang sering diberikan tidak mustahil hubungan mereka hanya sebagai seorang sahabat yang ambil berat pada sahabatnya.



Bersambung........



NOTACIKGADIS: Jangan marah kalau cerpen ini terlalu banyak sambungannya. Kalau panjang-panjang takut ada yang tak sudi baca plak hehe....Harap ada yang sudi ikuti sambungan cerpen ini.


P/S: Kalo banyak idea boleh buat novel terus ni keh3....






11 comments:

  1. oh ada pengalaman ka?? hikhik duk layan laa xdak keja nk uat :)

    ReplyDelete
  2. tuh dy..
    alang2 tuh wat novel trus lah..
    heeee..

    ReplyDelete
  3. kita berkenalan di laman muka buku...lalalalallaa ow owwwwww..... hahahahaha

    ReplyDelete
  4. aiseh, pendek sangat tiap siri..baru baca sikit, eh..dah bersambung laagi :)

    ReplyDelete
  5. layan,best jgak..haha
    sambung lagilagilagi tau..haa

    ReplyDelete
  6. tulis panjang2 pun takpe anys..ade je yg baca..macam sha..;p


    sila sambung lagi..

    ReplyDelete
  7. best pe kenal ikot mukabuku

    jiran ngn kak ipar pandai kaver line

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi