Wednesday, December 14, 2011

ORANG TUA KUTUK TAK SEDAR DIRI??


Pengalaman menaiki teksi pagi ni ke tempat keja adalah sesuatu yang menarik yang ingin aku kongsikan. Ada pakcik ni, rambut dah beruban putih satu kepala aku kira mungkin umurnya lebih tua dari bapak dan rasanya hampir baya dengan arwah tokwan aku kot.



Gambar Hiasan



Dia mula bertanya aku balik keja pukul berapa, kalo apa-apa hal dia boleh tolong datang amik. Lepas tu dia tanya husband tak marah ka?? Aku pon jawab "saya tak kahwin lagi" sambil tergelak. Dia jawab "Ok la tu takut juga kalo husband marah kalau kita berkawan. Nanti kalau saya tak bawa teksi pon mungkin saya akan bawa kereta amik awak"


Dalam hati aku dah pelik "berkawan"??? Bila plak aku nak berkawan dengan dia. Aku penumpang teksi ja. Dan yang paling tak boleh blah sekali dia cakap "amik nombor telefon (sambil bagi no telefon dia kat aku) kalau ada apa-apa call ABANG!"


ABANG??? What the....


Pangkat pakcik ker tok wan tiba-tiba nak bahasakan diri ABANG?? Terus aku bayar cepat-cepat dan keluar dari teksi. Tiba-tiba aku nak termuntah. Serius aku cakap aku dah loya dah masa tu hampir-hampir nak muntah.


Kalo dikata orang tua kutuk tak sedar diri macam kasar plak bunyinya. Jadi aku amik pengalaman ini sebagai panduan supaya lebih berhati-hati lepas ni. Orang sekarang ni tak kira tua atau muda tapi kalo dah ulat bulu naik daun macam tu la gayanya. Perempuan sebaya cucu pon boleh jadi mangsanya.






16 comments:

  1. HAHAHA...ABANG tu yang takleh blah.tapi ramai pemandu teksi yg ***** ni cik GK.kami pown pernah kena.so,kena hati2 nak naek teksi pasni.yg tua dah meghela yg muda?erkkk!!!nokomen :)

    ReplyDelete
  2. as-salam..

    hurm.. biasa la gk.. bkn leh kira sgt zmn la ni.. kdg2 yg dah berusia lanjut pun bila dah nafsu menguasai diri.. mcm tu la jadinya.. lebih2 lagi mcm dkt sana.. kalau org luar.. lagi la diorang nak ambil kesempatan..

    ReplyDelete
  3. hohoho..akak pun rasa loya semacam..ermm nak cari rezeki, buat la cara nak cari rezeki..

    ReplyDelete
  4. erk?abang? fengsan~~


    tapi memang ramai kot pemandu teksi yg macam tu anyss..takot kan? huhu..

    ReplyDelete
  5. huishhhh, hahhaha.bahaya tu dik..ni naik teksi kat mana nih???

    ReplyDelete
  6. Dah berkenan la tu...org tu try market kot jual minyak...mane tau terkena...LOL...

    ReplyDelete
  7. hati-hati, jge diri GK...

    kami mmg takut nak naik cab nie.. solution terakhir yg akan kami ambik klu xde transport...

    ReplyDelete
  8. uii anyss..ntah2 tu putera raja jelmaan tua, lepas dh kiss jd muda blk..mana tau.hahaha

    ReplyDelete
  9. wow...hebat kemain orang tua tue....hahahhaha

    ReplyDelete
  10. hahah...
    aduhai..
    betul2 tak sedar diri tu..
    heheh

    ReplyDelete
  11. ish3.. tak elok tau kutuk orang tua.. nanti dijodohkan dengan suami tua, baru tau.. haha

    ReplyDelete
  12. bbrapa hari lepas pun kena dgn prangai orang 'muda' yang rasa remaja..

    baik2 orang panggil pakcik sbb anak2 dia baya den ni haa konon nk merajuk x jadi beli brang kt kedai sbb x panggil abang :P errrhuhu

    ReplyDelete
  13. aku penah gak kena ngan pemandu teksi. aku cakap "berapa PAKCIK?" dibebelnya aku macam ngan aku buat salah besaq gila..... kes nya satu ja- dia marah aku panggil dia pakcik.

    sawan ka apa!!!

    ReplyDelete
  14. hohohooh
    kang kate x taw malu marah plak kan
    tap pangai tu cm hapee jek
    ish2

    sabo jeklah kan...

    ReplyDelete
  15. hahahzh...layankan je lah...lepas tu tak jumpa dah ..hihi

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi