Saturday, April 28, 2012

NUFFNANG TRIP: AWANA KIJAL, KG IBOK, SANTUARI PENYU CHERATING SEMUA MENJADI SATU




Jom sambung cerita trip to Terengganu. KLIK SINI untuk entry sebelum ni.

Buka-buka jer pintu bilik, ayat pertama keluar dari mulut aku..

"Waaahhhh.....cantiknya......"

Cun tak bilik kami??




Tarik langsir sekali terpampang pemandangan yang mabeleesss...



Nampak swimming pool dan Seaview perghhh..... Mantop tuu.. Leh la skodeng orang mandi.. #ehhh??


Malamnya plak kami dibawa ke KG Ibok untuk tengok Kelip-kelip. 1st experience yang memang menakjubkan. Dan lagi best bila kiri kanan kita boleh tengok kelip-kelip dan kami turut dapat melihat berjuta-juta bintang yang berada di langit.



Posing sebelum bertolak tengok Kelip-kelip



Subhanallah cantik sangat. Paling best bila dapat tengok Bintang Tujuh yang menjadi petunjuk arah bagi kapal-kapal pada zaman dahulu.


Kami turut diberi penerangan oleh Pak Cik Ghani Kelip-kelip yang mana penerangannya memang sangat berguna dan kami gelarkannya Profesor kelip-kelip hehe...


Keesokkan harinya ada banyak lagi aktiviti yang menanti tapi sebelum tu jom breakfast dulu



Ni baru sikit makanan..... Ada banyak lagi yang menanti. Berapa kali aku tawaf untuk ambil makanan. Tu baru breakfast, makan macam orang tak pernah jumpa makanan, semua nak makan...anak sapa la ni... -_-"


Sambil menanti bloggers lain berkumpul, aku amik kesempatan bergambar dengan




Destinasi pertama kami adalah

Santuari Penyu Cherating

Kalau tak tahu jalan meh tengok peta kat signboard ni




1st time tengok penyu real depan mata. Kalau la boleh jadi haiwan peliharaan...errr...mampu ko nak amik jadi haiwan peliharaan?


Saya adalah Green Turtle ye pokcik mokcik sekalian. Umur saya 6 tahun. Saya makan ikan 2KG setiap hari. Umur saya boleh mencecah sehingga 100 tahun jika saya panjang umur. Dan berat saya boleh mencecah sehingga 315.7 KG.


Kalau nak tahu saya betina ke jantan kena la tengok ekor saya. Kalau panjang saya jantan. Tapi jangan la tengok lama-lama malu la saya hikhik....

Oh yee lupa plak saya nak bagitau, betina atau jantan diri saya ditentukan oleh suhu ketika ibu saya menelurkan saya... ehhh betul ke ayat saya ni??

Semakin tinggi suhu maka betina lah saya. Itu saja mengenai diri saya =)


Dan ini sah-sah perempuan yer.....



Kami diberi penerangan oleh Encik ni... Errr lupa plak nama dia.




Kemain lagi blogger-blogger ni berebut-rebut nak amik gambar keh3...



Sebelum balik mestila kami bergambar kenang-kenangan dulu...



Destinasi seterusnya....


Kita berehat seketika. Nanti aku sambung di entry seterusnya. Banyak sangat nak berkongsi dengan ampa ni...

Hehehe...


Aktiviti menarik akan menyusul pada entry yang akan datang.

Terima kasih sebab sudi membaca ;)



8 comments:

  1. Best la...

    Http://nAmesherry.com

    ReplyDelete
  2. Terbaeekk.....:p mimpi la pokcik nak kesana...huhu

    ReplyDelete
  3. terbaeekk....:p mimipi la pokcik nak sampai sana...huhu jeles3x

    ReplyDelete
  4. bdan kecik makan ikan 2 kilo!!!!

    ReplyDelete
  5. kelip kelip tu memang ajaib. teramat indah :)

    ReplyDelete
  6. hai akak! encik yg bg penerangan tu abah saya :)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi