Wednesday, April 11, 2012

RAMAH DI FACEBOOK TETAPI TIDAK DI REALITI??




Jenis macam manakah ampa? Ramah di FB tapi tidak di realiti. Diluar ampa pemalu sehinggakan nak dengar ampa bercakap pon susah. Tapi dalam FB kemain la komen dan paling tak disangka ampa boleh buat lawak dan pandai buat lawak. Bila berhadapan kejung dan kaku. Tak tahu macam mana nak memulakan perbualan.


Yang pasti masing-masing tahu macam mana diri sendiri kan? Kadang-kadang kita pon pelik dengan diri sendiri. Kenapa kita tak sama macam dalam FB? Boleh buat lawak dalam FB tapi bila berhadapan hilang kata-kata.


Mungkinkah kurang keyakinan?? Darah gemuruh? Mungkin juga. Sebab ada seorang klien aku mengalami masalah tersebut dan pernah terkencing dalam seluar apabila disuruh bagi ucapan dihadapan ramai orang. Ini kisah benar bukan tipu punya.


Kalau kita tahu kelemahan kita, rasanya kita boleh perbaiki kelemahan kita itu. Semua orang ada darah gemuruh. Begitu juga aku. Aku plak jenis suka buat slumber... Tapi dalam hati rasa macam nak pecah dah sebab gemuruh. Dan bila kita rasa kita kurang dari segi komunikasi, perbaiki communication skills kita.


Orang kata aku jenis peramah (orang kata la) tapi aku rasa aku pemalu **pemalu la sangat** nak tulis ayat tu pon macam tak yakin ja ahahaha.....Mungkin orang yang pernah jumpa aku akan tahu aku macam mana. Ramah ker?? Nak tau ramah ke tak kena la jumpa. ;)





13 comments:

  1. Melawak kalau kena tempatnya, jadi juga.
    Kadang melawak dengan orang yang kita kenal dan tak kenal, lain dengan yang kita biasa jumpa selalu.

    Macam kita jumpa dulu, mula-mula malu. Lepas tu, berpoco-poco gelak tak sangga. Nampak?

    Naluri binatang, kalau dapat selesakan diri dengan persekitaran, hiduplah dia. Samalah macam manusia. :)

    ReplyDelete
  2. errr apasal perkataan ramah tu gua baca rumah. patut la gua kene ulang namkali baru maksud lu tu sampai ke gua. kakaka :p












    err dah jawab soklang belum ni :D

    ReplyDelete
  3. errr..dua-dua takde kot tersenarai..haha..

    cuma akan ramah dengan somebody yang sha rasa selesa je even first time jumpa..kalau dengan yg dah lama kenal memang ramah terlebih2 la kot..

    ReplyDelete
  4. onie ikut orang,kalau dah biasa buat peramah kalau tak biasa pon buat peramah,tebalkan muka untuk menjadi peramah..tu prinsip onie,miahahaha....

    ReplyDelete
  5. hahahahaha #senahsentap nokss..

    ye saya memang pemalu tak kisah lah berapa kali jumpa pom.. U_U

    cane ea nak hilgkan rsa malu tak kena tmpat,, huahuahua

    ReplyDelete
  6. moh kite jumpa .. hehe .. siyesly , saya macam tu .. dlm fb gile kaypoh .. bile dah bdepan , boleh dengar bunyi cengkerik ..

    ReplyDelete
  7. ntah la kn..bila jmpa depan2 kadang2 jd len..

    ReplyDelete
  8. @Yuyu

    lu nak kena pakai spek ni...


    p/s: gua pn xtau lu dh menjawab soalan ke tak...boleh tegha tu??

    ReplyDelete
  9. kami pemalu kan... plus pendiam klu bru2 nk kenal org tue...

    ReplyDelete
  10. HAHA! Kami ada sorang kawan ni. Kat FB ramah gilaaaa Sampai semua benda nak komen.. Semua benda nak like. Tapi hakikatnya bila jumpa tak penah sembang punnnn So kami panggil dia Budak Sosial kat FB.=P

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi