Monday, May 7, 2012

BERUBAH




Manusia sering berubah. Sama ada berubah menjadi baik atau sebaliknya atau apa-apa saja yang berkaitan dengan perubahan pada diri. Tapi adakah hati turut akan berubah??


Kita berubah sebab apa? Adakah keadaan yang membuatkan kita berubah? Apa yang penting mahukah kita berubah untuk menjadi lebih baik?


Kalau kita cintakan seseorang itu kita kena berusaha untuk memilikinya. Tapi adakalanya bila kita tengok dia bahagia dengan jalan yang dia lalui sekarang dan kita tahu dia kini lebih tenang dan berubah menjadi lebih baik daripada yang dahulu.


Adakah bila kita kembali ke dalam hidup dia adakah dia akan bahagia dengan kita? Adakah kita mampu bahagiakan dia? Adakah dia juga mampu bahagiakan kita?


Apakah kita mampu nak bermula semula? Atau masih takut kenangan lalu berulang lagi??


Kadang-kadang lebih baik kita hanya mencintai dalam diam. Cinta tak semestinya memiliki.









8 comments:

  1. Agree with the quote.. :-)

    ReplyDelete
  2. apa yg kami pegang.. jgn pernah mengharap seseorang berubah mencintai seperti yg kita mahu. tp ubah persepsi diri mencintainya selagi yang kita rasa kita mampu, beri apa yg kita rasa dia perlu.. memberi tanpa mengharap.. :)

    ReplyDelete
  3. perubahan mmg akan terjadi..itu pasti

    ReplyDelete
  4. sumpah entry ni best .nyatanya ,cinta tak seharunya memiliki :')

    ReplyDelete
  5. hurm.
    tapi cinta dalam diam kan menyakitkan..

    eh tp tak payah bercinta pun happy jugak.haha..

    ReplyDelete
  6. its good to change but make sure not goin back to the same thing...cakap omputih terbelit2 weyyy

    ReplyDelete
  7. tatau nak komen bab cinta cane. gua tak berapa mentik sgt bab lub lub ni.tp kalo cintai dlm senyap tu selalunya sakit. tapi indah. :)

    ReplyDelete

TeRiMa KaSiH KeRaNa MeNiNgGaLKaN PeSaNaN =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright @ GadisKampungSeparaBandar 2013 | All Right Reserved
Designed By
Shahada Fauzi